همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی، از ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه (۹ آذرماه) خبر داد.

rain

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از فردا شب (۸ آذر ماه) با شمالی شدن جریان هوا در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت تا اوایل هفته‌ آینده ادامه‌ خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: پس‌فردا (۹ آذر ماه) با ورود سامانه جدید بارشی ابتدا در مناطقی از شمال غرب سپس غرب کشور بارش باران آغاز می‌شود و در روز شنبه (۱۰ آذرماه) بر مقدار بارش در این مناطق افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای جمعه‌ و شنبه (۹ و ۱۰ آذر) بارش در مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، گفت‌: از امروز تا فردا دمای هوا در سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود پس فردا (۹ آذر ماه) دما بین 6 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که با توجه به سکون نسبی هوا برای امروز و فردا (۷ و ۸ آذرماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در شهرهای صنعتی به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: امروز مناطق مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به شرایط جوی تهران گفت: فردا (۸ آذرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود، همچنین پس‌فردا ( ۹ آذر) آسمان پایتخت صاف با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 423902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha