همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی، از ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه (۹ آذرماه) خبر داد.

rain

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از فردا شب (۸ آذر ماه) با شمالی شدن جریان هوا در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت تا اوایل هفته‌ آینده ادامه‌ خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: پس‌فردا (۹ آذر ماه) با ورود سامانه جدید بارشی ابتدا در مناطقی از شمال غرب سپس غرب کشور بارش باران آغاز می‌شود و در روز شنبه (۱۰ آذرماه) بر مقدار بارش در این مناطق افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای جمعه‌ و شنبه (۹ و ۱۰ آذر) بارش در مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، گفت‌: از امروز تا فردا دمای هوا در سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود پس فردا (۹ آذر ماه) دما بین 6 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که با توجه به سکون نسبی هوا برای امروز و فردا (۷ و ۸ آذرماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در شهرهای صنعتی به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: امروز مناطق مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به شرایط جوی تهران گفت: فردا (۸ آذرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود، همچنین پس‌فردا ( ۹ آذر) آسمان پایتخت صاف با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 423902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha