سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- ترجمه نفیسه راجی: کمبود انرژی بدن در طول روز باعث سختی برای شما می‌شود و مانع لذت بردن شما از انجام فعالیت‌های روزانه‌تان می‌گردد.

اگر چه دلایل بسیار زیادی برای کم بودن انرژی افراد در طول روز  وجود دارد اما از جمله عوامل بسیار مهعم این امر استرس های زندگی دنیای مدرن می‌باشد.انسان برای فائق آمدن برحالت‌های پراضطراب و رها یی از خستگی و حتی افسردگی به انرژی بسیار زیاد نیاز دارد.

با کشف 6 راه بسیار جالب شما می‌توانید انرژیتان را در طول روز بازیابید و شادابی خود را حفظ نمایید.

1- انرژی گرفتن با یک صبحانه خوب

همه ما این مثل را شنیده‌ایم که "شما همان چیزی هستید که می‌خورید"،اما این هم درست است که شما هنگامی وجود دارید که غذا می‌خورید.بدن انسان از یک ریتم چرخشی پیروی می‌کند و به همین دلیل است که غذاهایی که  هنگام صبحانه و نهار خورده می شود اگر در زمانی  دیرتر از این وقت ها خورده شود به شیوه ای متفاوت‌تر جذب می‌شود.روز خود را با صبحانه ای آغاز کنید که انرژیی لازم برای فعالیت شدید در طول روز را به شما بدهد.

مطالعات نشان داده که اگر شما پروتئین و چربی مورد نیاز بدنتان را هنگام صبحانه بخورید،قادر خواهید بود وزن خود را پایین نگه ‌دارید و انرژی بیشتری بدست آورید،برعکس اگر همان چیزها را در موقع شام بخورید وزن شما افزایش خواهد یافت و فشار خون و بیماری های قلبی نیز افزایش می‌یابد.

2- انرژی مستمر با میان وعده

اکثر مردم غذاهایی می‌خورند که انرژی زیادی را به شکل کربوهیدرات های ساده و قندهایی که سریع می‌سوزند تامین می کند.این غذاها انرژی بدن ما را سریع تر از غذاهایی که در بردارنده انرژی پایدار تر هستند،تخلیه می‌شود.

یک میان وعده در صبح و در بعد از ظهر بخورید.آجیل ها، مغزها، میوه‌ها، یا غذاهای غنی از پروتئین که از بذرها درست می‌شود می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد؛اینها به شما کمک خواهد کرد که انرژی‌تان را حفظ کنید و از پایین آمدن قند خون جلوگیری می‌کند.برای میان وعده ها خودتان مخلوطی از مغز بادام، آجیل، مغز گردو، میوه‌های خشک شده، کشمش، یا هر ترکیب دیگری را درست کنید.

3- بازابی انرزی از دست رفته با اکسیر جینسنگ

معروفترین ماده انرژی زا اکسیر جینسنگ است که بسیار مغتنم شمرده شده است و برای 5000 سال است که در سنت های پزشکی آسیا استفاده می‌شود.جینسنگ را معمولا  برای مواردی از قبیل افزایش مقاومت جسمی و روحی،کاهش خستگی  وبرای کمک به افزایش تدریجی انرژی  استفاده می‌کنند. جینسنگ بر خلاف قهوه که سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند به تدریج انرژی را بالا می‌برد.گزارش شده است که افرادی که جینسنگ را می‌خورند روی هم‌رفته در بهبود سلامتی آنها مؤثر بوده است. جینسنگ به صورت پودر،کپسول و چای قابل دسترس است و شما می‌توانید آنرا در فروشگاهای مواد غذایی و دارویی پیدا کنید.

4- دفع سموم از بدن

یکی از دلایل کاهش انرژی بدن تولید سموم در سیستم بدن می‌باشد.خوردن آب برای شستشوی  مناسب سیستم داخلی بدن ازسموم و هیدراته کردن سلول ها برای جلوگیری از ساخته شدن سموم از محصولات زائد خیلی اهمیت دارد.
حداقل 8 لیوان آب در روز در دمای اتاق بنوشید.اما بهتر است که جوشاندهایی از برگهای نعناع، گل داودی، و گل قاصدک بنوشید تا بتدریج بدنتان را تمیز کنند.

5- درست ایستادن انرژی را بالا می‌برد

مادرتان هنگامی که به شما می‌گفت راست بایست از سلامتی‌تان مراقبت می‌کرد.خمیده ایستادن نه تنها شما را مسن‌تر از سنتان نشان می‌دهد،بلکه باعث افت شدیدی انرژی بدن از طریق کاهش جذب اکسیژن می‌شود.هنگامی که شما دیافراگم و دنده های خود را به هم فشرده می‌کنید،تنفس کامل انجام نمی شود و جریان خون به مغز و سر و پاها کند می‌شود.برای درست‌ایستادن،چانه‌تان را به داخل بکشید و فرض کنید که یک خط کشیده مستقیم از نوک سرتان به بالا گذاشته شده است.

6- با ورزش کردن انرژی خود را بالا ببرید

به طور قطع با ورزش کافی سطح بالای انرژی حفظ می شود. ورزش به ما کمک می‌کند که بتوانیم با استرس های روزانه مقابله کنیم. بدون ورزش انرژی حیاتی بدن به سرعت ‌تخلیه می شود. فرصت‌های بسیاری در یک روز وجود دارد تا شما فعال باشید. به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها بالا بروید.خودرو خود را چند بلوک دورتر از مقصدتان پارک کنید و این فاصله را پیاده یا با دوچرخه بروید. منزل خود را به جای جارو برقی با جارو دستی جارو کنید. هنگام نشسته به جای قوز کردن صاف بنشینید.

برای افزایش واقعی انرژی بدن خود این کار را بکنید:در طول روز هر یک ساعت 5 دقیقه طناب بزنید و پس از آن یک لیوان آب بنوشید.این کار باعث افزایش گردش خون می‌شود، بدن شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند و سموم را می‌زداید.
امیدوارم که این مقاله به حفظ انرژی و شادابی‌تان کمک کند. همچنین امیدوارم که زندگی شما طولانی، پرانرژی و شاد باشد.

دکتر مائو

کد خبر 42388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز