همشهری‌آنلاین:  سخنگو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه وزارت کشور به شورا اعلام کرد که این نامه وضعیت را برای شورا روشن نکرده‌است. از این رو، شورا سه‌شنبه ششم آذر در این رابطه با وزارت کشور مکاتبه خواهد کرد.

علي اعطا

 به گزارش شهرنوشت، علی اعطا در جمع خبرنگاران گفت: دیروز که آخرین روز از ۱۰ روز کاری پس از معرفی شهردار منتخب شورا به وزارت کشور بود، وزیر محترم کشور نامه‌ای به شورا ارسال کردند. این نامه محرمانه است اما اجمالاً می‌توان گفت نه ابلاغ حکم شهردار است نه ابلاغ این‌که ایشان واجد شرایط تعیین شده نیست.

اعطا ادامه داد: در قانون، در تبصره ۳ بند یک ماده ۸۰ قانون شوراها، در بدو امر و پس از معرفی شورا، دو حالت پیش‌بینی شده است. یا وزیر کشور حکم را ظرف مدت ۱۰ روز صادر می‌کند یا اگر شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین‌شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می‌کند.  

سخنگو شورای شهر تهران گفت: آن چه در نامه وزیر کشور خطاب به ریاست شورا آمده، بیانگر آن است که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح رد یا تایید از وزارت اطلاعات دارد تا بتواند بر مبنای موازین قانونی عمل کند.  

اعطا تصریح کرد: امروز شورا با وزارت کشور مکاتبه خواهد کرد. در این نامه خواهیم گفت نامه وزارت کشور، وضعیت را برای ما روشن نکرده است و وضعیت برای شورا وضعیت روشنی نیست.

او افزود: تا زمانی که وضعیت روشن شود و به جمع‌بندی برسیم سرپرست شهرداری تهران با قدرت کار خود را ادامه خواهد داد. بعد از ده روز کاری اگر حکم امضا نشد و شورا همچنان پافشاری کرد و باز حکم امضا نشد، قانون شرایط دیگری را پیش‌بینی کرده است.  

سخنگو شورای شهر تهران عنوان کرد: گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و ما امیدواریم وضعیت سریع‌تر مشخص شود.

کد خبر 423807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha