همشهری آنلاین: تظاهرات امروز شنبه کابل که در اعتراض به بازداشت یک فرمانده محلی توسط نیروهای امنیتی رخ داد به خشونت گرایید و در نتیجه چهار تن کشته و ۱۹نفر هم زخمی شدند.

تظاهرات در كابل

به گزارش ایرنا، «وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان ساعتی پیش به ایرنا گفت که در این تظاهرات که به خشونت گرایید ۴ تن کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

تظاهرات در غرب کابل دیروز زمانی آغاز شد که نیروهای امنیتی «عبدالغنی علی پور» یکی از فرماندهان خیزیش های مردمی علیه طالبان را در کابل دستگیر کرد.

مردم در اعتراض به بازداشت وی تظاهرات کرده و به طرف کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند که با مانع پلیس مواجه شدند ودر نتیجه هر دو روز تظاهرات به خشونت گرایید.

علی پور یکی از فرماندهان خیزش های مردمی است که از مردم در برابر حملات طالبان دفاع می کرد و اداره امنیت ملی اخیرا گفته است که وی به اتهام، گروگان گیری اخاذی و فعالیت های غیر قانونی دستگیر شده و تکلیف رهایی و زندانی شدن وی را دادگاه روشن خواهد کرد.

از استان «بامیان» افغانستان نیز خبر رسیده است که در تظاهرات این استان هم که به همین علت برگزار شده بود، معترضان باپلیس درگیر شدند که در نتیجه یک نفر کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

استان های هرات، غزنی، بلخ و دایکندی نیز در همین ارتباط شاهد تظاهرات مردم علیه دولت بود و خواستار رهایی بدون قید و شریط علی پور شدند.

کد خبر 423745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha