همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مناطق دریایی کشور از امنیت کامل برخوردار است و برای دریاهای آزاد نیز به حضور هیچ عنصر بیگانه ای نیاز نیست.

حسین خانزادی

به گزارش ایرنا، امیر دریادار «حسین خانزادی» در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در محل هتل المپیک افزود: کارشناسان جغرافیای سیاسی جهان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان «مرکز جهان» یاد کرده و امروز دنیا باید تمدن دریایی ایران را به عنوان بخش جدایی ناپذیر از سازه های دریایی جهان بپذیرد.

وی ادامه داد: در گذشته اراده زیادی در این زمینه وجود نداشت، اما با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، اراده لازم در این زمینه به وجود آمده است.

دریادار خانزادی یادآور شد: با آغاز دفاع مقدس در حالی که بسیاری از تجهیزات دریایی کشورمان عاریه ای بود، اما توانستیم بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفتکش را به خوبی اسکورت کنیم؛ آن زمان چرخه اقتصادی کشور به چند بندر از جمله آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) محدود بود.

وی گفت: امروز نیروی دریایی کشورمان به نیروی دریایی آبهای آزاد و اقیانوسی تبدیل شده و ارتقا یافته است، همچنین در ۱۰ سال گذشته در منطقه اقیانوس هند با اعزام ۵۷ ناوگروه حمایت خوبی را در برابر دزدان دریایی به نمایش گذاشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: تحریم‌ها برای نیروی دریایی ارتش کشور یک شوخی است، به طوری که ساخت شناورهای کلاس جماران از دهه ۸۰ در نیروی دریایی آغاز شد. به طوری که ساخت شناورهای کلاس جماران از دهه ۸۰ در نیروی دریایی آغاز شد.

وی خاطرنشان ساخت: تا پایان هفته جاری یک زیر دریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی با نام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط را به ناوگان دریایی کشور الحاق خواهیم کرد.

دریادار خانزادی افزود: تحقق این اهداف نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی متوقف نشده، بلکه فرزندان این مرز و بوم توانستند دست به دست هم، کشور را به نقطه اوج و خودکفایی بلوغ در این عرصه برسانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در سال های گذشته بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی نیروی دریایی را در منطقه جاسک برپا کردیم و تا اوایل سال آینده، شاهد یک سر پل مهم در کنار بندر کنارک خواهیم بود که ظرفیت بسیار بزرگی برای ما ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در این همایش سه روزه با حضور کارشناسان و متخصصان از ۴۰ کشور، ۸۰ مقاله به صورت شفاهی و ۷۱ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور، از ظرفیت بسیار خوبی در این بخش برخوردار است.

کد خبر 423713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha