همشهری آنلاین: دختر ۱۳ ساله سیاهپوست که دو سال پیش با نوشتن انشایی ضدخشونت برنده جایزه شده بود، هدف یک گلوله سرگردان قرار گرفت و نزدیک خانه‌اش در میلواکی کشته شد.

Sandra parks

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن‌پست، ساندرا پارکس حتی در نوجوانی بسیار درباره مرگ می‌دانست. او در انشای سال ۲۰۱۶ با عنوان «حقیقت ما» نوشته بود: «ما در دوران هرج و مرج به سر می‌بریم. در شهری که من زندگی می‌کنم، تقریبا هر روز نمونه‌هایی از این هرج و مرج را می‌شنوم و می‌بینم و بچه‌های کوچک قربانیان خشونت‌های مسلحانه بی‌معنی هستند.» این انشا جایزه سوم را در مدارس منطقه میلواکی به دست آورد.

پارکس در انشای خود نوشته بود که گاهی برای فرار از خشونت گوشی را به گوش می‌گذارد و اجازه می‌دهد موسیقی او را با خود ببرد. نوجوان آمریکایی نوشته بود از «خشونت سیاه علیه سیاه» افسردگی می‌گیرد و تلاش می‌کند از این هرج و مرج بگریزد اما تقدیر سرنوشتی دیگر برای او رقم زده بود و پارکس هرگز نتوانست از این تقدیر فرار کند. درست چند روز مانده به روز شکرگزاری، یک گلوله سرگردان از پنجره خانه خانواده پارکس گذشت و روی سینه ساندرا نشست.

او که در اتاق خواب خود بود، فقط توانست بگوید «مادر، من تیر خوردم» و شامگاه دوشنبه از دنیا رفت. دختری که بارها برای صلح و آرامش تلاش کرده و فریاد زده بود، خودش قربانی خشونت شد و ۱۳ سال بیشتر در این دنیا دوام نیاورد. تام برت، شهردار میلواکی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «غم‌انگیز است که دخترکی ۱۳ ساله در هفته شکرگزاری و شبی که فردایش قرار بود به مدرسه برود، هدف یک گلوله قرار گرفت و مرد.»

ساندرا پارکس در رقابت نویسندگی دکتر مارتین لوتر کینگ جونیر برنده جایزه سوم شد و موضوع انشایش خشونت مسلحانه بود. پلیس هنوز انگیزه مهاجمان را از شلیک گلوله به سوی خانه خانواده پارکس در چند مایلی شمال مرکز شهر میلواکی نمی‌داند و احتمال می‌دهد گلوله‌ای که سینه ساندرا را شکافت، احتمالا برای ترساندن اعضای خانواده یا به عنوان نوعی تسویه‌حساب شلیک شده باشد. پلیس دو سیاهپوست ۲۶ و ۲۷ ساله را به اتهام شلیک گلوله بازداشت کرده است.

ساندرا پس از بردن جایزه از مسابقه نویسندگی سال ۲۰۱۶ درباره رویاها و دغدغه‌های خود خود به رادیوی عمومی ویسکانسین گفته بود: «در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، همیشه می‌شنویم یک نفر مرده یا یک نفر گلوله خورده است. مردم به این فکر نمی‌کنند پدر، فرزند یا نوه چه کسی کشته می‌شود.» او این جایزه را سال ششم مدرسه به دست آورد و امسال در پایه هشتم درس می‌خواند.

کد خبر 423528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha