جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

۳ سارق مسلح که از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده بودند در شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

حوادث

یکی از آنها دزد سریالی بانک‌های اصفهان و شیراز بود که در جریان یکی از سرقت‌هایش یک مامور پلیس را به شهادت رسانده بود. به گزارش همشهری، سحرگاه دیروز ۳سارق مسلح که در پرونده‌شان سرقت، قتل، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و ... ثبت شده و با حکم دادگاه به اعدام محکوم شده بودند از زندان به میدان پیام شیراز منتقل شدند تا به دار مجازات آویخته شوند. یکی از آنها سارقی جنجالی به نام سیامک بود که به تنهایی دست به سرقت از ۱۲بانک زده بود.  

نخستین سرقتی که این مرد رقم زد، ۲۲اردیبهشت‌ماه ۹۴اتفاق افتاد. حدود ساعت ۱۰:۳۰صبح او درحالی‌که صورتش را با نقاب پوشانده بود و یک قبضه کلاشنیکف در دست داشت وارد بانک شد و با تهدید ۴۴میلیون تومان پول نقد سرقت کرد و سوار بر یک پرشیا پا به فرار گذاشت. در آن زمان کسی تصورش را هم نمی‌کرد که این سرقت شروع سرقت‌های سریالی مردی است که برای اجرای نقشه‌اش حتی از شلیک به پلیس هم ابایی ندارد. ماموران در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند که مرد مسلح از یک خودروی سرقتی استفاده کرده و هیچ سرنخی از خود به‌جا نگذاشته است.

سرقت از بانک‌های شیراز ادامه یافت و دهم شهریور همان سال، مرد مسلح به بانک دیگری در این شهر دستبرد زد و میلیون‌ها تومان به سرقت برد. چند روز بعد او نقشه‌اش را تکرار کرد و این بار بانک صادرات شعبه فرهنگ شیراز را هدف قرار داد. این مرد در همه سرقت‌ها از یک شگرد استفاده می‌کرد و درحالی‌که نقاب به صورت و یک قبضه کلاش در دست داشت وارد بانک می‌شد و با تهدید دست به سرقت پول‌های نقد می‌زد.  

این دزد حرفه‌ای اما هولناک‌ترین سرقتش را در اصفهان رقم زد. وی ۱۷بهمن سال ۹۵درحالی‌که تا آن زمان به ۸بانک در شیراز و ۳بانک در اصفهان دستبرد زده بود، تصمیم گرفت این بار از بانک مسکن شعبه حکیم شفایی اصفهان سرقت کند. ساعت ۸:۴۵صبح، مرد مسلح همانند سرقت‌های قبلی درحالی‌که نقاب به صورت داشت وارد بانک شد و با تهدید کارمندان دست به سرقت مقداری پول نقد زد. همزمان، یکی از کارمندان بانک ماجرا را به پلیس خبر داد و تیمی از ماموران راهی آنجا شدند. سارق مسلح پس از سرقت، قصد فرار از بانک را داشت که یکی از ماموران به نام استوار دوم مهدی محمدی را دید که به طرف بانک می‌آمد و با شلیک گلوله وی را به شهادت رساند و گریخت.  

  • دستگیری

بیش از ۲سال از شروع سرقت‌های این مرد گذشته بود تا اینکه کارآگاهان موفق شدند محل تردد سارق را در یکی از مناطق شیراز شناسایی کنند. ماموران برای اینکه موقعیت کاملی از محل تردد این مرد به‌دست بیاورند، چند بار از بالگرد استفاده کردند و در نهایت با اشراف کاملی که از این منطقه به‌دست آورده‌ بودند، عملیات دستگیری سارق کلید خورد.  

ماموران  به کمین وی نشستند تا اینکه مجرم تحت تعقیب که سوار بر خودروی پژوپارس قصد عبور از خیابان را داشت به محاصره پلیس درآمد. او به محض دیدن پلیس با تلفن همراهش با همسرش تماس گرفت و از او خواست مدارکی را که در خانه‌شان موجود است از بین ببرد. همزمان ماموران وارد خودروی وی شدند و او را دستگیر کردند. با دستگیری این مرد محل زندگی‌اش شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان به سرعت راهی آنجا شدند. همسر وی موفق شده بود مقداری از مدارک را بسوزاند اما تلاشش برای از بین بردن بقیه آنها و همچنین اطلاعات لپ‌تاپش بی‌فایده بود و ماموران موفق به بازیابی اطلاعات آن شدند.

در مخفیگاه این مرد ۱۴دستگاه پز، اسناد و مدارک جعلی، پلاک‌های جعلی، یک قبضه کلاش و یک قبضه کلت و مقداری مهمات، انواع کلاه پوششی، کلیدهای مختلف برای سرقت خودرو، انواع شناسنامه و پاسپورت‌ و مهرهای جعلی ادارات دولتی و پوتین و کفش نظامی کشف شد. بررسی‌ها نشان ‌داد که این سارق میانسال فردی بسیار باهوش بوده و صدا خفه‌کن سلاحش و دستگاه ساخت مهرهای جعلی را با دستان خودش ساخته بود.

او همچنین وسیله‌ای برای سرقت ماشین ساخته بود که وقتی آن را روی خودرو نصب می‌کرد به‌راحتی می‌توانست با کلیدی که خودش در اختیار داشت ماشین را روشن و خاموش و از آن استفاده کند. مرد جنایتکار پس از دستگیری به ۲۳سرقت مسلحانه اعتراف کرد و در دادگاه به اعدام محکوم شد که حکم اعدام وی سحرگاه دیروز در ملأعام اجرا شد. بر اساس این گزارش، همراه با این مرد ۲سارق مسلح دیگر نیز که به اتهام سرقت‌های متعدد مسلحانه منجر به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت، محارب شناخته و به اعدام محکوم شده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.  

کد خبر 423494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha