همشهری آنلاین: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که قانون مربوط به افزایش سن خدمت سربازی ورزشکاران ملی پوش و لیگ برتری برخی از رشته‌های ورزشی اجرایی شده است.

اجرای مصوبه تسهیلات سربازی برای مشمولان ملی‌پوش و لیگ‌برتری

به گزارش ایسنا، به دنبال عدم حضور سامان قدوس، بازیکن تیم‌ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو، برخی از رسانه‌ها ادعا کردند که وی به دلیل مشکلات ناشی از خدمت سربازی و قوانین مربوط به آن امکان حضور در کشور را نداشته است، موضوعی که البته با استناد به مصوبه چندماه قبل ستادکل نیروهای مسلح در خصوص افزایش سن خدمت سربازی ورزشکاران ملی پوش و لیگ‌برتری در برخی از رشته‌های ورزشی تکذیب شد، اما پس از آن برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که این مصوبه اجرایی نشده است. سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در این خصوص توضیح داده است. 

کمالی دراین‌باره گفت: برابر مصوبه ستادکل نیروهای مسلح سن سربازی مشمولان فعال در لیگ برتر و تیم‌ ملی در رشته ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال افزایش یافته و همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است ورزشکاران تیم‌های ملی تا 30 سالگی و ورزشکاران تیم‌های لیگ برتری تا 28 سالگی می‌توانند خدمت وظیفه خود را به تأخیر انداخته و دچار غیبت نشوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه شاخص تایید ورزشکار تیم ملی و لیگ برتری چه نهادی است، گفت: در مورد ورزشکاران تیم ملی وزارت ورزش و جوانان این موضوع را تایید می‌کند و در مورد تیم‌های لیگ برتر نیز فدراسیون‌های ورزشی موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع داده و تایید می‌کنند. البته فعالیت در لیگ‌های دسته یک و دو مشمول این قانون نخواهد شد.

وی درمورد وضعیت مشمولان لژیونر همچون سامان قدوس نیز گفت: اگر این افراد در تیم ملی کشورمان حضور داشته باشند، پس از 30 سالگی به سربازی اعزام می‌شوند اما اگر به تیم ملی دعوت نشده و تنها در لیگ‌های برتر باشگاه‌های کشورهای دیگر فعالیت کنند همچون قوانین لیگ برتر کشورمان با آنان برخورد شده و می‌توانند سربازی خود را تا 28 سالگی به تأخیر بیندازند.

به گفته کمالی، اگر فردی از تیم ملی خداحافظی کرد و در لیگ برتر نیز نباشد آن وقت باید همان موقع به سربازی اعزام شده و در غیر اینصورت مشمول غایب سربازی به حساب می‌آید.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه گفته می‌شود این مصوبات اجرایی نشده است، اظهارکرد:‌ این مصوبه به تأیید ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده معظم کل قوا رسیده و در حال حاضر در حال اجراست. بنابراین بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال، بسکتبال و والیبال مانند سامان قدوس و بازیکنان دیگر که به سربازی نرفته‌اند تا زمانی که در تیم‌های ملی فعال هستند می‌توانند تا 30 سالگی اعزام خود را به تأخیر بیاندازند و دچار غیبت نیز نشوند. به همین دلیل نیز این افراد می‌توانند به راحتی و بدون مشکل در کشور تردد کنند.

کد خبر 423446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha