همشهری آنلاین: یک هفته از انتشار کتاب خاطرات نخستن و تنها بانوی اول رنگین‌پوست تاریخ آمریکا می‌گذرد و در این مدت «شایسته» تمام رکوردها را شکسته است.

كتاب ميشل اوباما با حضور اپرا وينفري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «شایسته» یا «شدن» سه‌شنبه هفته گذشته در آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) به بازار آمد و در همان روز اول بیش از ۷۲۵ هزار نسخه فروخت. به این ترتیب، کتاب میشل اوباما با فروش ۹ نسخه در هر ثانیه رکورد سرعت در فروش یک کتاب در آمریکا در سال را در فاصله حدود ۴۰ روز تا پایان ۲۰۱۸ شکست. ضمن اینکه در بریتانیا در مسیر رسیدن به صدر جدول پرفروش‌هاست.

کتاب زندگینامه همسر باراک اوباما از سوی رسانه‌ها و مردم به یک اندازه با استقبال گرم مواجه شده است. نیویورک‌تایمز «شایسته» را «یک قطعه جواهر تراش‌خورده» توصیف کرد، منتقد گاردین وقار نویسنده را در روایت صادقانه رویدادها ستود و روی سایت آمازون. کام به عنوان مهم‌ترین منبع فروش آنلاین کتاب در سراسر دنیا، بیش از ۲۰۰ کاربر به کتاب خانم اوباما پنج ستاره از پنج ستاره ممکن امتیاز دادند.

شرکت پنگوئن رندم‌هاوس به عنوان ناشر «شایسته» در مرحله اول ۱.۸ میلیون نسخه چاپی در آمریکا و کانادا منتشر کرد و خیلی زود سفارش ۸۰۰ هزار نسخه دیگر به چاپخانه فرستاد. روز دوشنبه مدیران شرکت اعلام کردند در ۲۴ ساعت اول فقط در خاک آمریکا ۷۲۵ هزار نسخه از کتاب فروخته شده تا خانم اوباما رکورد پرفروش‌ترین نویسنده روز اول انتشار را از آن خود کند. مادلین مک‌اینتاش، از مدیران ارشد پنگوئن رندم‌هاوس استقبال بازار را «خیره‌کننده» خواند.

بارنز اند نوبل، بزرگ‌ترین کتابفروشی زنجیره‌ای در آمریکا اعلام کرد «شایسته» در هفته اول رکوردهای فروش امسال را شکست؛ از جمله رکورد «ترس» باب وودوارد که روایتی است از درون کاخ سفید در دوران زمامداری دونالد ترامپ. لیز هارول، مدیر ارشد بخش بازاریابی بارنز اند نوبل در این باره گفت: «آنچه درباره سرعت فروش کتاب اوباما اتفاق افتاد، از بی‌نظیرترین‌ها در تاریخ کتابفروشی ماست.»

نکته جالب و شاید عجیب درباره کتاب میشل اوباما، شکست خوردن آن در بازار بریتانیا از یک کتاب بسیار پرفروش کودکانه است. «هیولای یخی» نوشته دیوید وَلیامز (داور رقابت‌های استعدادیابی در بریتانیا و نویسنده نامدار کتاب‌های کودکان) در پنج روز اول ورود به بازار ۱۱۰ هزار نسخه فروخت و «شایسته» یا «شدن» را با فروش ۶۵ هزار نسخه در پنج روز جا گذاشت. مجموع فروش این کتاب در تمام نسخه‌ها شامل صوتی و الکترونیکی ۸۶ هزار بوده است.

تا امروز ۳۵۰ هزار نسخه چاپی از کتاب خانم اوباما در بریتانیا پخش شده و سفارش چاپ‌های دوم و سوم به چاپخانه رفته است. «شایسته» در سایت‌های آمازون و واترستونز در رتبه اول قرار دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال به پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا تبدیل شود. سال گذشته «زیبای وحشی» فیلیپ پولمن پرفروش‌ترین کتاب واترستونز بود.

کد خبر 423312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha