سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: افشاگری درباره زنی نیوزیلندی که ۲۲ سال بدون صلاحیت حرفه‌ای در بریتانیا روان‌پزشک بود به بررسی فوری مدارک حدود ۳۰۰۰ پزشک خارجی مشغول به کار در این کشور انجامیده است.

Alemi

به گزارش بی‌بی‌سی این زن به نام ژولیا عالمی هنگام کسب مجوز طبابت در بریتانیا در سال ۱۹۹۵ به‌دروغ ادعا کرده بود که از دانشگاه اوکلند در نیوزیلند دکترای پزشکی گرفته است اما درواقع او فقط یک سال در دانشکده درس خوانده و بعد ترک تحصیل کرده بود.

شورای عمومی پزشکی بریتانیا که بر کار پزشکان در این کشور نظارت دارد، به خاطر وارسی ناکافی مدارک پزشکان خارجی در دهه ۱۹۹۰ عذرخواهی کرده است.

عالمی در ماه اکتبر امسال پس از اثبات اتهامش در جعل وصیت‌نامه یک بیمار دچار زوال عقل (دمانس) برای به ارث بردن املاک ۱.۳ میلیون، به جرم کلاه‌برداری و دزدی به زندان محکوم شد.

اما تحقیقات یک روزنامه محلی در نیوزیلند آشکار کرد عالمی فقط لیسانس زیست‌شناسی دارد و یک سال بیشتر در دانشکده پزشکی درس نخوانده است. او با سوءاستفاده از یک گریزگاه قانونی در روند کسب مجوز طبابت در بریتانیا توانسته بود ۲۳ سال در این کشور کار کند.

در آن هنگام افرادی که از دانشکده‌های پزشکی برخی کشورهای مشترک‌المنافع- ازجمله نیوزیلند-  فارغ‌التحصیل شده بودند، می‌توانستند در صورت دارا بودن مجوز کار در کشور مبدأ در بریتانیا هم مجوز کار بگیرند و مجبور نبودند آزمون پزشکی دوقسمتی شرکت کنند که بقیه پزشکان خارجی به‌طورمعمول باید آن را می‌گذراندند.

اکنون شورای عمومی پزشکی بریتانیا بررسی سوابق تا ۳۰۰۰ پزشک را که بر اساس قوانین همان دوران مجوز طبابت گرفته‌اند، شروع کرده است. این شورا همچنین صفحه‌ای اینترنتی برای دادن توصیه‌های لازم برای بیمارانی که به‌وسیله عالمی درمان شده‌اند، ایجاد کرده و از آنان خواسته است با مراکز درمانی تماس بگیرند.

کد خبر 423277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha