همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از اعضای شوراهای شهر و شهرداران سراسر کشور دعوت کرد تا روز یکم آذر با پیوستن به پویش کتابگردی در کتابفروشی‌ها حاضر شوند.

مسجد جامعي

احمد مسجدجامعی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: بنا به روال سال‌های گذشته دعوت می‌کنم اعضای شوراهای شهر و شهرداران سراسر کشور به ویژه همکاران خودم در شورای شهر تهران که همراه مردم در روز پنجشنبه یکم آذر ماه به کتاب فروشی‌ها برویم؛ این سنت خوبی است که پاگرفته و در آن اهل کتاب و پدیدآورندگان با هم گفت‌وگو می‌کنند.

وی با بیان اینکه در پویش کتابگردی بازار فروش کتاب هم گرم شده و رونق می‌یابد، تصریح کرد: یک یادآوری هم می‌کنم چون خانم امانی به من گفتند در روز کتابگردی زاهدان هستم و آنجا به کتابفروشی می‌روم، باید بگویم خانم آباد هم در شورای سوم همزمان با روز کتابگردی مسکو بودند، از آنجا زنگ زدند که من در مسکو به کتابفروشی رفتم که این دعوت را اجابت کنم.

مسجدجامعی تصریح کرد: سال گذشته هم که دعوت کردم آقای مهندس هاشمی هم در کنار سایر همکاران در کتابگردی حاضر شدند و از برکت این گردهمایی یکی از ناشران سند تازه‌ای را درباره فعالیت‌های فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حوزه چاپ و نشر ارائه دادند که در اختیار مهندس هاشمی قرار گرفت و اکنون در موزه جماران نگهداری می‌شود؛ انشاالله امسال هم یک سند جدیدی از فعالیت‌های ایشان ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخاب شهردار مدارس گفت: لازم است یک ارزیابی از این رویداد داشته باشیم؛ چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته و بیست سال است که شهردار مدرسه داریم؛ این اتفاق با اینکه ممکن است کار ارزشمندی باشد ولی امکان دارد کاملا شکلی و صوری شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه باید نقاط ضعف و قوت این اتفاق را ببینیم و نارسایی‌های آن را نپوشانیم، تصریح کرد: دیروز در بیستمین دوره انتخابات شهرداران مدرسه شرکت کردم، با گذشت دو دهه از آغاز این حرکت که زمانی طولانی است جا دارد طرف‌های مشارکت کننده به ارزیابی این حرکت بپردازند و آن را از یک فعالیت صرفا شکلی خارج سازند.

وی افزود: از یک رو شهرداران می‌توانند با جدی‌تر گرفتن منتخبان در برابر خود آیینه‌ای از آمال و ایده‌های نسل بعد قرار دهند و از سوی دیگر مدیران آموزش و پرورش می‌توانند اعتماد به نسل جوان را در عمل افزایش دهند و مسوولیت‌های مدرسه را با منتخبان به اشتراک بگذارند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: ارزیابی و اطلاعی که بر اساس این بررسی‌ها به دست می‌آید رمز تداوم موفقیت حرکت‌های اجتماعی است و اگر چنین نکنیم حرکت خوب شهردار مدرسه در همین قالب تنگ شکلی محصور می‌ماند و در عمل منشا هیچ رشدی نمی‌شود.

وی با تشکر از رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ گفت: ایشان ابتکاری به خرج دادند و با شهرداران منتخب مدرسه‌ها جلسه گذاشتند و طبق گزارش ایشان، این جلسه، جلسه‌ای خوب و حاوی نکات جدید هم بوده است؛ پیشنهادم این است که این تجربه‌ها هم بررسی شود و حداقل سالی یک بار شهرداران ما با شهرداران مدارس جلساتی را برگزار کنند و به انتخابات دانش‌آموزی و فعالیت‌های آنها احترام بگذراند؛ به هر حال بررسی و ارزیابی این حرکت از تقاضاهای جدی من است که در دستور کار شهردار محترم  قرار بگیرد.

کد خبر 423255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha