همشهری آنلاین: دولت پاکستان در اعتراض به اظهارات ضدپاکستانی اخیر رییس جمهور آمریکا، کاردار سفارت این کشور در اسلام آباد را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

پرچم پاكستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  دولت پاکستان در اعتراض به اظهارات ضدپاکستانی اخیر رییس جمهور آمریکا، کاردار سفارت این کشور در اسلام آباد را به وزارت امور خارجه احضار کرد.  

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: دولت پاکستان اعتراض شدید خود را به اتهامات بی پایه و اساس رییس جمهور آمریکا به «پل جونز» کاردار سفارت این کشور ابلاغ کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز تاسف دولت این کشور از توییت های اخیر و اظهارات رییس جمهور آمریکا گفت: چنین اظهارات بی اساسی در مورد پاکستان کاملاً غیرقابل قبول است.

«تهمینه جنجوعه» با رد اتهامات در مورد «اسامه بن لادن» خاطرنشان کرد: همکاری های اطلاعاتی پاکستان سبب ردیابی محل اختفای «بن لادن» شده بود و رهبران آمریکایی در موارد متعدد اذعان داشته اند که همکاری های پاکستان سبب بازداشت و ردیابی رهبران القاعده و ریشه کنی تهدید تروریسم در منطقه شده است.

وی به کاردار سفارت آمریکا گفت: هیچ کشوری بیش از پاکستان قیمت هنگفتی در مبارزه با تروریسم نپرداخته است.

قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان گفت: آمریکا نباید فراموش کند که کشته شدن رهبران ارشد القاعده یا بازداشت آنان بدون همکاری های پاکستان امکان پذیر نبود.

وی تاکید کرد: ادامه حمایت های پاکستان از تلاش های جامعه جهانی در افغانستان از طریق ارائه راه های زمینی، هوایی، دریایی و خطوط ارتباطی سبب موفقیت ماموریت جامعه جهانی در افغانستان شده است.
«تهمینه جنجوعه» افزود: در چنین برهه ای از زمان، چنین اظهارات و ادعاهای بی اساسی می تواند سبب تضعیت این همکاری های بین المللی شود.

کد خبر 423240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha