همشهری آنلاین: درحالی که تحت تاثیر انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و اظهارات محتاطانه مقامات فدرال رزرو در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز از ثبات نسبی برخوردار بود.

طلاي جهاني

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت‌هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۲۲ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۳۳ دلار و ۵ سنت رسید.

در حالی که ارزش سهام شرکت‌های فن‌آوری از نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا آسیب‌دیده است، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز در تبعیت از بازار وال استریت شاهد کاهش بود.

در همین حال، پس از انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا امروز ارزش دلار افت داشت.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در جلسه گذشته به پایین‌ترین رقم خود از ۸ نوامبر رسیده بود.

احساس حاکم بر بازار ساخت مسکن آمریکا در ماه نوامبر شاهد شدیدترین افت یک ماهه در طی بیش از ۴ سال و نیم گذشته بوده است.

با وجود نگرانی‌های موجود، همچنان انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی مجددا نرخ بهره را افزایش دهد و در سال آینده نیز سه نوبت دیگر نرخ بهره را بالا ببرد، اما اکثر اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی هفته گذشته رویترز گفته‌اند که ممکن است افزایش مکرر نرخ بهره نرخ رشد اقتصادی را کاهش دهد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیروز وعده داد که به رغم تردیدهای مطرح شده در مورد ادامه فعالیت وی به عنوان نخست وزیر، او به طرح پیش‌نویس خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پایبند خواهد ماند.

کد خبر 423181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha