همشهری آنلاین: رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که در تهران روزانه ۵۰ هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود، گفت: متاسفانه تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد این زباله‌ها بازیافت می‌شود و بیش از ۸۰ درصد آن دپو می‌شود.

94

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر با اشاره به افتتاح واحد بازیافت نخاله‌های ساختمانی در گود آبعلی در هفته گذشته، اظهار کرد: ظرفیت این واحد بازیافت حدود ۳۰۰۰ تن است و می‌تواند این مقدار نخاله و آوار ساختمانی را بازیافت کند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که بازیافت نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی بخشی از فرایند مدیریت پسماند است که سبب می‌شود این نوع زباله‌ها دوباره به چرخه مصرف بازگردانده شوند، گفت: دفن و دپوی نخاله‌های ساختمانی به فضای زیادی نیاز دارد. با ادامه روند کنونی در آینده دیگر فضایی برای دفن این نوع پسماندها نخواهیم داشت، همچنین دپوی زباله‌های ساختمانی باری روی دوش طبیعت است و آلودگی‌های محیطی در پی دارد، از این رو بازیافت آن‌ها سبب می‌شود که مشکلات این چنینی از بین رود.

بازگیر در ادامه درباره مشکلات سایت‌های دفن پسماند اظهار کرد: دو مرکز دفن پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارند تا به‌طور مستمر به‌روزرسانی شوند و مشکل اصلی ما در سایت دفن پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام (ره) نیز این بو احساس می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که مشکل گود آبعلی نیز ارتفاع زباله و دپوی زیاد در آن است، گفت: حجم زیادی از زباله طی سالیان دراز در این مکان دپو شده‌ است. هر چند که در سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی این محل انجام شده ولی هنوز کافی نیست.

وی در پایان با تاکید بر این که کامیون‌های مخصوص حمل نخاله‌های ساختمانی باید ساماندهی شوند و پیمانکاران حمل نخاله‌ها تحت مدیریت مناسب و هوشمند قرار بگیرند، گفت: کامیون‌های حمل نخاله باید مجهز به GPS شوند تا مسیر تردد آن‌ها مشخص شود و امکان تخلیه زباله را در هر نقطه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 423164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha