همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست مقامات اتحادیه اروپا در مورد زمان اجرای سازوکار ویژه مالی این اتحادیه با ایران گفت: این سازوکار باید هر چه زودتر اجرا شود.

فدریکا موگرینی

به گزارش ایرنا، لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت با انتشار توئیتی نوشت که پیش از آغاز نشست روز دوشنبه مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل از فدریکا موگرینی در مورد زمان اجرای سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای ایران سوال کرده که موگرینی فقط اعلام کرد: این طرح بزودی باید اجرا شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: این برای ما بسیار مهم است که تمامی چالش ها و پیچیدگی های ناشی از رفتار ایران در خاک اروپا یا در منطقه مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد، اما وی در عین حال بر حمایت از توافق هسته ای تاکید کرد.

موگرینی به سوال خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در مورد اینکه آیا زمان اجرایی شدن این ساز وکار ویژه مالی ظرف چند روز یا چند هفته آتی است؟، پاسخی نداد.

«هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی آلمان - انگلیس و فرانسه در مورد ساز و کار مالی ویژه ایران گفت و گو خواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

در راستای مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت ازفعالیت شرکت های خود در ایران، اعلام کرد که سازوکار مالی ویژه برای ادامه تجارت شرکت های خارجی با ایران و همچینن امکان فروش نفت ایران و مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می کند.

کد خبر 423120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha