همشهری آنلاین: شهرداری تهران باری زمستان پایتخت ۱۴۰۰ خودرو، ۳۵۰۰ نفر نیرو را آماده کرده و با تشکیل ۱۶۵ سایت برف‌روبی، ۱۶۴ نقطه آبگرفتگی تهران را نیز شناسایی کرده است.

تهران برفي

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح تمهیدات معاونت خدمات شهری برای بارش برف و باران‌های احتمالی و اقدامات و تجهیزات پیش‌بینی شده برای مقابله با آبگرفتگی معابر، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سطح مناطق ۲۲ گانه رودخانه‌های بزرگ و مسیل‌ها و نهرها لایروبی شدند و همه مناطق و سازمان مدیریت پسماند را بسیج کردیم تا پاک سازی کاملی در سطح تمامی مناطق انجام شود تا در هنگام بارندگی‌ها شاهد آبگرفتگی به دلیل گرفتگی نهرها و مسیل‌ها نباشیم.

وی افزود: همه مشکلاتی که در سطح شهر نیازمند کار عمرانی بودند با همکاری سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و کنترل ترافیک و بازدید ناظرین شناسایی شدند و با هماهنگی معاونت عمرانی مقرر شد این موارد برطرف شود.

یزدانی ادامه داد: تمام تمهیدات لازم شامل لایروبی و اصلاحات هندسی و اقدامات عمرانی تقریبا به طور کامل در سطح شهر انجام شده تا باتوجه به پیش بینی بارش‌های آینده مشکلی نداشته باشیم؛ اما ممکن است در زمانی فشار آب زیاد شود و نهر کشش نداشته باشد و در برخی مسیرها آب به باند آسفالت جاری بشود ولی اینکه بخواهد اشکالی برای کسی ایجاد کند مقدمات جلوگیری از آن اندیشیده شده است و تاکنون نیز با وجود بارندگی‌ها مشکل خاصی نداشته ایم.

  • تشکیل ۱۶۵ سایت برف‌روبی در پایتخت

وی تاکید کرد: با حضور شهرداران مناطق، معاون امور هماهنگی مناطق، پلیس راهور، اداره هواشناسی و عوامل و نیروهای اجرایی خدمات شهری جلسه ای داشتیم و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه های ذیربط انجام شود.

معاون شهردار تهران درباره اقدامات معاونت خدمات شهری در حوزه برف روبی سطح شهر نیز گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی امسال پر آب است و شاهد بارش برف خواهیم بود؛ لذا اعتبار به مناطق داده شده و آگهی مناقصه گذاشته و پیمانکار مشخص شده است. ۱۶۲ سایت برف روبی متناسب با شرایط و وضعیت مناطق با نیروها و تجهیزات لازم در سطح شهر تهران و ۳ سایت پشتیبان در مناطق ۲۲، ۱۵ و یک (شمال، جنوب و شمال غرب) برای خدمات رسانی در هنگام بارش احتمالی برف در آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: حدود ۱۴۰۰ خودرو و ۳۵۰۰ نیرو علاوه بر نیروهای خدمات شهری در سطح مناطق تقسیم شده اند و آماده هستند تا در صورت بارش برف ارائه خدمات داشته باشند. از ۱۴۰۰ خودرویی که به این منظور درنظر گرفته شده است ۵۰ درصد مکانیزه هستند.

  • شناسایی ۱۶۴ نقطه حساس آبگرفتگی در تهران

یزدانی ادامه داد: در رمپ و لوپ‌ها نیز با نگاه به مشارکت شهروندان مخازنی در مسیرها قرار داده خواهد شد تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند. قطعا در هنگام بارش برف از شهروندان انتظار می رود پیاده رو نزدیک منزل خود را در معابر فرعی برف روبی کنند و به این نکته توجه داشته باشند در روزهای برفی قطعا خودروها با همان شرایط عادی همیشگی نمی‌توانند بیرون بیایند و در سطح شهر تردد داشته باشند و باید از نظر ترافیکی شرایط روزهای برفی را در نظر بگیرند و با توجه به اینکه شرایط هوا از پیش اعلام می شود با آمادگی بیشتری برای حضور و تردد در شهر برنامه ریزی داشته باشند.

یزدانی درباره احصا و رفع مشکل نقاط آبگرفتگی در سطح شهر تهران گفت: ۱۶۴ نقطه حساس آبگرفتگی در تهران شناسایی شده بود که رفع مشکل آنها از وظایف معاونت عمرانی شهرداری تهران است که فکر می‌کنم بخش بزرگی از این نقاط حساس رفع عیب شده و احتمالا چند نقطه ای باقی مانده که معاونت عمرانی نسبت به رفع مشکل آنها اقدام خواهد کرد.

کد خبر 423108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha