همشهری آنلاین: موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۸۰ با ماموریت توسعه به‌کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه ارائه محتوا در حوزه‌های دانش، فرهنگ و موضوعات دینی و مذهبی تاسیس شد.

تبیان

سایت تبیان (tebyan.net) که اول تیر ماه ۱۳۸۱ راه‌اندازی شد به عنوان ویترین موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان شناخته می‌شود و در حوزه‌های موضوعی متنوعی شامل دین و اندیشه، دانش و فناوری، خانواده و زندگی، ورزشی، جامعه و سیاست، تغذیه و سلامت، هنری، کودک و نوجوان، ادبیات، تجارت الکترونیک، هنر مردان خدا (ویژه فرهنگ ایثار و شهادت) فعال است.

سایت تبیان علاوه بر زبان فارسی، نسبت به تولید و انتشار مطلب در حوزه‌های معارف اسلامی، علوم نوین، اقتصاد، اخلاق، علوم اجتماعی، تاریخ و فرهنگ ایران و همچنین انقلاب اسلامی، به ۶ زبان انگلیسی، عربی، فرانسه، اردو،  روسی و ترکی استانبولی می‌پردازد.

  • مشاوره تبیان         

یکی از بخش‌های ویژه تبیان، بخش مشاوره این سایت فرهنگی است که در راستای ارائه مشاوره به کاربران در زمینه‌های علمی – درسی، سلامتی، روانشناسی، مذهبی، حقوقی، ورزشی، رایانه و فناوری، ادبی، هنری، سیاسی، ترک اعتیاد و ... راه‌اندازی شده و بیش از ۶۱ مشاور پاسخگوی نیاز کاربران در این زمینه‌ها هستند.

موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان همچنین اقدام به ارائه پایگاه‌های اینترنتی اسلامی و فرهنگی از طریق اینترانت رایگان کرده است. در حال حاضر بیش از ۲۸ استان کشور به سیستم اینترانت سراسری تبیان متصل شده‌اند و بیش از ۲۰۰ پایگاه اینترنتی اسلامی و فرهنگی از طریق اینترانت تبیان به صورت رایگان عرضه شده است.

تالارهای گفتگو، دانلود نرم‌افزارهای بهروز و کاربردی، برگزاری مسابقات اینترنتی، وبلاگ کاربران و فرهنگ لغت از جمله امکانات و خدماتی است که کاربران با عضویت در سایت تبیان می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار دهند.

  • فروشگاه اینترنتی تبیان

فروشگاه الکترونیکی تبیان نیز با هدف ارائه محصولات و خدمات با استفاده از بستر الکترونیکی و شبکه اینترنت و نیز آشناسازی و فرهنگسازی جهت استفاده مفید از امکانات این رسانه در حال فعالیت است. از امکاناتی که این مجموعه در حال حاضر به مشتریان خود ارائه میکند، میتوان به امکان دسترسی سریع به محصولات، ارائه سفارش در قالب سبد خرید و تحویل  آن در سراسر کشور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.

اعضای سایت تبیان میتوانند محصولات فرهنگی قابل عرضه خود مانند صنایع دستی، کتاب، نرمافزار دست دوم و سایر کالاهای قابل استفاده و غیرضروری  را برای فروش به دیگران معرفی کنند.

  • مدرسه اینترنتی تبیان

مدرسه اینترنتی تبیان بخش دیگر این سایت است که در راستای گسترش تدریس به روش تعاملی، به اجرای طرح پروژه‌های دانشآموزی و ارائه بازی‌های آموزشی، آزمایش‌ها و نرمافزارهای آموزشی و برگزاری دوره‌های مجازی توسط متخصصان و مشاوران تبیان میپردازد.  

  • حوزه علمیه تبیان

بخش دیگر این سایت، حوزه علمیه تبیان است. پایگاه جامع اطلاعرسانی و آموزش حوزوی تبیان فضایی است که کاربران میتوانند با دروس متداول حوزه علمیه و دروس خارج حوزه علمیه آشنا شوند. در این حوزه مجازی، متن و صوت اساتید برجسته حوزه علمیه در اختیار طلاب و علاقمندان به فراگیری دروس حوزوی قرار گرفته است.

در مدرسه فقاهت حوزه علمیه، علاقمندان میتوانند از طریق سایت تبیان به طور زنده در جلسات دروس خارج علمای حوزه علمیه شرکت کنند. همچنین بعد از ظهر هر روز، دروس آن روز در آرشیو دروس خارج مدرسه فقاهت قرار داده میشود.  معرفی حوزه‌ها و مدارس علمیه و آشنایی با علمای فقید، شهدای روحانی و فرزانگان حوزه علمیه از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه تبیان است.

  • کتابخانه تبیان

کتابخانه متنی تبیان بخش دیگر این سایت است که مجموعه‌ای ارزشمند شامل بیش از ۵۴۰۰۰ عنوان کتاب و مقاله در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، ادبی، اعتقادی، تاریخی، هنری و ... را در دستهبندی‌های تخصصی در اختیار کاربران قرار داده است. کتابخانه شخصی محیطی است که کاربر میتواند مانند یک کتابخانه شخصی واقعی، کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب و آن را هر طور که میپسندد دسته‌بندی و نگهداری کند. کاربران در کتابخانه تبیان می‌توانند طرحهای پژوهشی تعریف و از امکانات کتابخانه تبیان برای فیشبرداری و انجام گروهی تحقیقات استفاده کنند.

کتابخانه متنی تبیان، علاوه بر زبان فارسی، کتاب‌های خود را به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ارائه میکند.  کتابخانه صوتی تبیان شامل بیش از ۳۰۰۰۰ فایل صوتی در موضوعات متنوع و در دسته‌بندی‌های تخصصی، به عنوان پایگاه جامع اطلاعات صوتی در اینترنت، در اختیار کاربران سایت تبیان قرار گرفته است.  کتابخانه تصویری تبیان نیز دریچه‌ای رو به دنیای جذاب فیلم و ویدئو از طریق اینترنت است. تبیان هزاران فایل ویدئویی را در دسته‌بندی‌های تخصصی در قسمت کتابخانه تصویری برای کاربران فراهم کرده است.

  • منبع: برگرفته از سایت تبیان
کد خبر 423034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha