همشهری آنلاین: طوفان "گاجا" در شرق هند با سرعتی تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ۳۳ کشته برجای گذاشت. حدود ۱۸۰ هزار نفر از ترس طوفان و بارش‌های سنگین خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

طوفان در هند

به گزارش دویچه وله، یکی از نمایندگان اداره حفاظت در برابر فجایع طبیعی هند روز یکشنبه ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر) اعلام کرد که بر اثر طوفان "گاجا" در ایالت تامیل نادو واقع در جنوب شرقی این کشور، ۲۰ مرد، ۱۱ زن و دو کودک جان خود را از دست داده‌اند.

طبق همین گزارش، کسانی که توانسته‌اند از خطر بگریزند، در ۳۵۰ اردوگاه اضطراری اسکان داده شده‌اند.

روز جمعه گذشته گردباد این منطقه را فراگرفت و با سرعتی تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت خسارت‌ها و ضایعات عظیمی به بار آورد.

به گزارش اداره هواشناسی هند، طوفان "گاجا" روز شنبه نیز به کرالا، ایالت مجاور تامیل نادو، در جنوب غربی هند رسید.

صدها مأمور نیروی امدادی، یک هلی‌کوپتر ارتش هند و نیز دو کشتی نیروی دریایی این کشور در عملیات نجات در ایالت تامیل نادو شرکت داشتند.

  • پرداخت غرامت به خانواده قربانیان

به گفته اداپادی پالانیسوامی، رئیس دولت ایالتی هند، اکثر قربانیان به خاطر جاری شدن سیل، فروریختن خانه‌ها و برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. این مقام دولتی هند پیشاپیش وعده پرداخت معادل ۱۴ هزار دلار را به عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان داده است.

طوفان "گاجا" حدود ۳۰ هزار دکل برق را از بین برده و باعث از جا کنده شدن بیش از ۱۰۰ هزار درخت شده است. به گفته مقام‌های مسئول هند، حدود ۱۰ هزار کارگر مشغول کار برای راه‌اندازی مجدد جریان برق در مناطق طوفان‌زده هستند.

جریان سیل در مناطق روستایی نیز شمار زیادی از بز و گوسفندها، گوزن‌ها و حیوانات وحشی را از میان برده است.

گاجا دومین طوفانی است که در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) هند را در بر گرفت. در ماه اکتبر گذشته نیز در جریان طوفان "تیتلی" در ایالت اودیسا، واقع در شرق هند، دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر 423028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha