همشهری آنلاین: سلمان خان بازیگر مطرح بالیوود برای برافراشتن پرچم پاکستان در صحنه‌ای از فیلم جدید تحت عنوان ' باهارات' مورد خشم عموم مردم هند قرار گرفت و حتی به دلیل این اقدام به‌زودی محاکمه خواهد شد.

سلمان خان بازیگر بالیوود و پرچم پاكستان

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اخبار بین‌المللی پاکستان موج اعتراض مردم هند بعد از آن اتفاق افتاد که سلمان خان در صحنه‌ای از فیلم باهارات در مرز واگا میان هند و پاکستان پرچم پاکستان را در خاک هند برافراشته می‌کند.

بر اساس این گزارش، اعتراضات مردمی نسبت به این اقدام بازیگر هند آن‌چنان افزایش یافت که منجر به قطع فیلم برداری شد.

پیش از این نیز سازمان‌های محلی هند به دلیل برافراشته شدن پرچم پاکستان در بازی کریکت میان پاکستان و هند در بمبئی نسبت به این اقدام بسیار خشمناک و ناراحت شدند.

بعد از اعتراض مردم و قطع فیلم برداری سلمان خان به هتل فرستاده می‌شود اما معترضین با ادامه حضور اعتراضی خود در مقابل درب هتل خواستار دادگاهی بازیگر بالیوود شدند.

علاوه بر این با شکایت برخی از مقامات محلی سلمان خان مجبور است روانه دادگاه شده و پاسخگوی اقدام خود باشد.

شاکیان اعلام کرده‌اند که مجبورند به اهتزاز در آمدن پرچم پاکستان را در برخی از مناطق کشمیر اشغالی و استادیوم‌ها تماشا کنند ولی اجازه نخواهند داد که این پرچم در خاک هند به اهتزاز در آید.

کشمکش میان دو کشور در مناطق مرزی کشمیر بارها اتفاق افتاده است. با آن که کشمیر میان هر دو کشور تقسیم شده است، اما هر یک از کشورهای هند و پاکستان خود را مستحق کامل کشمیر می‌داند. افزون بر این نیروهای شبه نظامی در این مناطق خواهان تشکیل یک دولت مستقل هستند. میان هندوستان و پاکستان پس از اعلام استقلال هر دو کشور از استعمار بریتانیا در سال ۱۹۴۷، دو بار جنگ شدیدی رخ داده است.

کد خبر 423001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha