همشهری آنلاین: رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: مهلت اخذ معاینه فنی خودروها در پایتخت تا سوم آذرماه امسال تمدید شده است و تا این تاریخ خودروها جریمه نخواهند شد.

معاينه فني

به گزارش  ایرنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری اظهارداشت: با توجه به تشکیل صف‌های طولانی خودروها مقابل مراکز معاینه فنی در تهران فرصت اخذ معاینه فنی تمدید شد.

وی با بیان اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذرماه روزانه ۵۰ هزارتومان جریمه خواهند شد گفت: این مهلت تعیین شد تا مالکان خودروها در زمان مناسب ایرادهای خودروهایشان را برطرف و برگه معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس پلیس پایتخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای خودروهایی که از شهرستان‌ها به پایتخت تردد دارند چه برنامه‌ای اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: این خودروها باید تاییدیه معاینه فنی رسمی که در سیستم سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) اطلاعات آنها درج شده باشد داشته باشند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداری به صورت تمام وقت مراکز معاینه فنی آماده ارائه خدمات هستند گفت: امکان اخذ معاینه فنی برای خودروهای سنگین نیز در تهران ایجاد شده است.

به گفته رحیمی اخذ معاینه فنی خودرو شامل تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مسلح خواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین درباره معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: در گام نخست موتورسیکلت افرادی که رفتارهای مخاطره آمیز داشته باشند توقیف می‌شود و در گام‌های بعد و پس از ایجاد مقدمات لازم، موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی نیز توقیف خواهد شد.

  •  برخورد جدی با مخدوش کنندگان پلاک

رحیمی همچنین در خصوص مخدوش شدن پلاک خودروها توسط برخی رانندگان در محدوده طرح ترافیک تاکید کرد: در این زمینه تیم‌های پلیس راهور با رانندگان برخورد جدی خواهند کرد.

کد خبر 422995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha