یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: از ۶۰ خط تولید شرکت فاکس‌کان، فقط ۴۵ خط تولید در حال تولید آیفون XR هستند.

آیفون XR

هرچند آیفون XR گوشی جذابی محسوب می‌شود و توجه بسیاری از کارشناسان را جلب کرده، ولی به‌نظر می‌رسد خریداران علاقه‌ی خیلی زیادی به بهره‌گیری از این گوشی ندارند. فروش این آیفون نسبتا ارزان‌قیمت در همان ابتدای عرضه پایین‌تر از انتظارات اپل بود و حالا به گزارش Nikkei، اپل خواستار لغو افزایش تولید این گوشی شده و این کار، مهر تاییدی بر این موضوع است که کارشناسان و خود اپل برآورد خوش‌بینانه‌ای از فروش این گوشی داشته‌اند.

شرکت چینی فاکس‌کان که یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیکی در جهان است و درصد زیادی از گوشی‌های آیفون XR را تولید می‌کند، بنا به درخواست اپل ۶۰ خط تولید برای این گوشی آماده کرده بود که حالا فقط ۴۵ خط تولید در حال فعالیت هستند. شرکت دیگری که محصولات اپل را می‌سازد «پگاترون» (Pegatron) است که به گفته‌ی منابع آگاه برنامه‌های مربوط به افزایش تولید این گوشی را معلق کرده است. در نهایت، شرکت Wistron که امیدوار بود به‌دلیل تقاضای زیاد از این گوشی همکاری خود را با اپل برای تولید آیفون XR آغاز کند، به دلیل فروش پایین‌تر از حد انتظار این گوشی، اپل به این شرکت اطلاع داده که برای تولید آیفون XR به همکاری این شرکت نیازی ندارد.

روی هم رفته، با توجه به این خبر و خبرهای دیگر، کم‌کم مشخص می‌شود که چرا اپل تصمیم گرفته آمار فروش آیفون‌ها را دیگر منتشر نکند. البته در انتها، این سود و درآمد است که اهمیت دارند و اپل همواره از این جهت رو به رشد بوده است. علاوه بر موارد ذکر شده، اپل احتمالا از این موضوع که آیفون XS مکس نسبت به مدل‌های XS و XR فروش بیشتری دارد بسیار خوشحال است و طبق گزارش‌های پراکنده، فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون XR باعث شده که اپل میزان تولید گوشی‌های ارزان‌تر خود یعنی آیفون ۸ و ۸ پلاس را افزایش دهد.

کد خبر 422972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha