همشهری آنلاین: اپل قصد دارد نخستین آیفون ۵G خود را در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار کند.

آیفون

اپل برای آیفون‌های ۲۰۲۰ می‌خواهد از مودم‌های ۸۱۶۱ اینتل استفاده کند و شرکت اینتل تنها سازنده مودم‌های ۵G این گوشی‌ها خواهد بود. به نظر می‌رسد مودم‌های ۸۱۶۱ مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری هستند.

در حال حاضر، اینتل در حال بررسی یک مدل ماقبل این مودم یعنی ۸۰۶۰ است که در نمونه‌های اولیه آیفون ۵G به کار گرفته می‌شود. گویا اپل هنوز از این مودم اولیه اینتل راضی نیست زیرا به‌نظر می‌رسد اینتل هنوز نتوانسته مشکل پخش کنترل گرما و مصرف باتری مودم ۸۰۶۰ را حل کند. بسیاری از شرکت‌های مخابراتی آمریکا، در ابتدا برای دسترسی برای گوشی‌های ۵G، باید از امواج میلی‌متری (بین ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز) استفاده کنند که فشار زیادی بر مودم‌های ۵G وارد می‌کند. به همین خاطر این مودم‌ها گرمای بسیار زیادی را تولید می‌کنند و باید به‌نوعی این گرما کنترل شود.

با وجود این اختلافات، اپل همچنان قصد ندارد برای تامین مودم‌های ۵G با کوالکام مذاکره کند و ترجیح می‌دهد که به همکاری با اینتل ادامه دهد. اما به‌عنوان یک برنامه ثانویه، اپل مذاکراتی را با شرکت تراشه‌سازی مدیاتک داشته که اگر اینتل در عرض یک سال و نیم آینده موفقیتی به دست نیاورد، اپل همکاری با این شرکت دوم را آغاز کند. با توجه به درگیری حقوقی بین کوالکام و اینتل، اپل برای تمام آیفون‌های جدید خود به استفاده از مودم‌های اینتل روی آورده است.

کد خبر 422970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha