همشهری آنلاین: سرانجام زیردریایی "ای‌آرای سن خوان" متعلق به نیروی دریایی آرژانتین که سال گذشته با ۴۴ سرنشین در اعماق آب‌های اقیانوس اطلس جنوبی ناپدید شده بود پیدا شد.

زير دريايي

به گزارش یورونیوز، نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرد که یک شرکت خصوصی که از سوی دولت برای انجام جستجوها به کار گرفته شده بود، توانسته است یک سال پس از وقوع حادثه مکان این زیردریایی را شناسایی کند.

شرکت دریانوردی اوشن اینفینیتی (Ocean Infinity) که در زمینه جستجو و نقشه برداری از بستر اقیانوس فعال است، مکان این زیردریایی را در عمق ۸۰۰ متری اقیانوس اطلس شناسایی کرده است.

آخرین تماس این زیردریایی با مرکز کنترل برای اعلام موقعیت، در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود. خدمه در آخرین گزارش خود از ورود آب به داخل محفظۀ زیردریایی خبر داده بودند و بر این اساس دستور گرفته بودند که به سرعت به پایگاه دریایی «ماردل پلاتا» در سواحل شرقی این کشور برگردند.

آخرین پیام در زمانی دریافت شد که زیردریایی در حدود ۴۳۰ کیلومتری سواحل پاتاگونیای آرژانتین قرار داشت و از زمان ناپدید شدن آن، تمام تلاشهای بین‌المللی برای یافتن نشانی از آن بی‌نتیجه ماند.

ناپدید شدن این زیردریایی، ارتش آرژانتین را دچار بحرانی جدی کرد و حتی منجر به برکناری فرماندۀ نیروی دریایی این کشور شد.

ارتش آرژانتین در حال حاضر و در پی مجموعه‌ای از بحران‌های اقتصادی، یکی از کمترین بودجه‌های دفاعی را در میان کشورهای آمریکای لاتین دارد.

کد خبر 422894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha