همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در صورتی که مناطق مرزی توسعه پیدا نکند، پدیده قاچاق رونق خواهد گرفت و اقتصاد کشور متضرر می‌شود.

نوذر نعمتی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز شنبه در نخستین کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه مناطق مرزی که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در منطقه بسیار حساس غرب آسیا مرزهای گسترده دریایی و زمینی با کشورهای مختلف دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷ استان ما دارای مرز مشترک با کشورهای مختلف هستند، افزود: ‌هم مرز بودن با کشورهای مختلف فرصت های خوبی را برای توسعه نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی با اشاره به اینکه در برخی از کشورهای همسایه ما به دلیل سلطه استکبار جهانی شرایط امنیتی خوبی وجود ندارد، افزود: مردم ما در برخی از مرزهای مشترک با کشور همسایه تلاش بیشتری نسبت به دیگر مرزها انجام می دهند زیرا در آن سوی مرزها ناامنی وجود دارد و اگر این تلاش ها نباشد این ناامنی به داخل مرزهای ما رسوخ می کند.

نعمتی ادامه داد: هر زمینه ای برای رسیدن به پیشرفت نیازمند زیرساخت امنیت است و بدون این امر هیچ موضوعی به سرانجام نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: ایران با بهره مندی از آرمان های حضرت امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه مقام‌ عظمی ولایت در همه قسمت های کشوری و لشکری و برخورداری از مردمی شجاع در منطقه ناامن‌ غرب آسیا دارای امنیت بسیار خوبی است.

جانشین فرمانده نزاجا دغدغه اصلی استان های مرزی را تامین امنیت مناطق مرزی دانست و گفت: توسعه و پیشرفت مناطق مرزی باعث ایجاد امنیت پایدار در این ‌مناطق خواهد شد و برعکس آن نبود امکانات اولیه در مناطق مرزی زمینه ناامنی در کشور فراهم می شود.

وی تصریح کرد: اگر این مناطق توسعه نداشته باشد، پدیده قاچاق رونق می گیرد و تولید و اقتصاد داخل کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

جانشین فرمانده نزاجا اضافه کرد: اگر به فکر توسعه مناطق مرزی نباشیم هیچ صنعتگری در مرکز کشور نمی تواند برنامه خود را به پیش ببرد.

نعمتی با تاکید براینکه امنیت در داخل و مرزهای جمهوری اسلامی ایران به خوبی برقرار است، گفت: زمانی که به وقایع داخلی کشورهای همسایه نگاهی کنیم بیشتر از گذشته قدردان امنیت داخل کشور خواهیم بود.

وی افزود: توسعه مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مناطق اطراف آنها قابل توجه است اما مسئولان اگر می خواهند داخل کشور توسعه و امنیت پایدار داشته باشد باید پیشرفت مناطق مرزی را همواره مدنظر قرار دهند.

کد خبر 422870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha