همشهری آنلاین: ۱۰ اثر آزاده اردلان نقاش معاصر ایرانی در موزه لویجی وارولی شهر کوتی نیولای ایتالیا در کنار ۲۹ نقاش اروپایی به نمایش در آمده است.

آزاده اردلان نقاشي

عنوان نمایشگاه "سلواتیکو" است که مفهوم آن وحشی است. از این روی موضوع این نمایشگاه درباره مفاهیمی است که بشر امروز آن را وحشی می‌داند، اما به گفته دست‌اندرکاران نمایشگاه به واقع موزه لویجی وارولی قصد دارد مفهوم وحشی دوباره واکاوی شود، به ویژه آن چیزی که به مناسبات حاکم بر یک جنگل گفته می‌شود.

به واقع پرسش نمایشگاه این است ک هدر قیاس با رفتار انسان معاصر که منابع زمین را تصاحب و مصرف می‌کند، آیا می‌توان به حیات جاری در یک جنگل مفهوم وحشی را اطلاق کرد؟ از این روی باید در تعریف وحشی تجدید نظر صورت گیرد.

آزاده اردلان تحصیل کرده زبان‌های مدرن در دانشگاه بولونیاست و تاکنون آثارش در تعدای از در موزه‌ها و نمایشگاه‌های کشورهای اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا و همچنین ایران آثارش به نمایش در آمده است. در بروشور موزه لویجی وارولی ایتالیا راجع به آثار آزاده اردلان این گونه آمده است:

فیگورها و سایه‌های شبح وار که گویی احضار شده‌اند، حرکات سرد، آرام و در عین حال منتظر که در دقایق مداوم و بی پایان در فضای سبز جنگل یا اماکن درونی همچون یک صحنه تئاتر قرار گرفته اند. آنها در این فضاها به گونه‌ای ابدی قرار دارند و راه خروجی برای آنها متصور نیست در عین حال این مفهوم با مشخصه هوشیار است، که خود خود را در معرض فضایی معلق قرار می‌دهد. آدم‌ها با لباس مبدل و خاطراتی که با نگاه کردن به آنها ساخته می شوند، در کنار درختان و اتاق‌ها و فضاهایی که بی‌انتها به نظر می رسند.

آثار آزاده اردلان در این نمایشگاه دیجیتالی است و به گونه‌ای رمز آلود نوعی زندگی موازی و معلق را همزمان در درون نقاش و فضاهای بی انتها نشان می‌دهند.

آزاده اردلان سال گذشته نیز در تهران نمایشگاهی برگزار کرد که مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

کد خبر 422863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha