همشهری آنلاین: کتاب این قایق مال کیست؟؛ اظهار نظرهایی که به طوفان‌زده‌ها کمکی نمی‌کند یک کتاب تصویری کودک است که نشان می‌دهد پس از وقوع بلا و بحران چه حرف‌هایی را نباید زد.

این قایق مال کیست؟؛ اظهار نظرهایی که به طوفان‌زده‌ها کمکی نمی‌کند

کتاب «این قایق مال کیست؟؛ اظهار نظرهایی که به طوفان‌زده‌ها کمکی نمی‌کند» یک کتاب تصویری است که تمام متن آن برگرفته از نقل قول‌های دونالد ترامپ پس از طوفان «فلورانس» است. ترامپ در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ پس از وقوع این طوفان از «نیو برن» یکی از شهرهای تخریب شده در  اثر طوفان در «کارولینای شمالی» دیدن کرد. در آنجا قایقی که بر اثر طوفان به ساحل کشیده شده بود، نظر ترامپ را جلب کرد و با اشاره به آن خطاب به قربانیان طوفان گفت: «هر چه نباشد حداقل از این قائله، یک قایق نصیب شما شد» و اضافه کرد: «خوش بگذرد!».

به گزارش خبرنگار مهر، دست‌اندرکاران یک برنامه تلویزیونی شبانگاهی با عنوان «شبی با استفن کولبرت» اظهار نظرهای ترامپی از آن واقعه را در قالب یک کتاب کودک طنزآمیز و انتقادی جمع آوری کرده است.

کتاب «این قایق مال کیست؟» یک ابزار آموزشی خوب برای خوانندگانی از تمامی سنین است که می‌خواهند یاد بگیرند در شرایط بحرانی چگونه ابراز همدردی کنند که برای قربانیان بحران ایجاد حس همدلی کند، نه اینکه برای آنها آزاردهنده باشد.

بر اساس این گزارش اظهارنظرهایی شدیداً مشابه با آنچه ترامپ پس از وقوع طوفان در کارولینا  به هموطنانش اظهار کرد، پس از وقوع چندین بحران در سال‌های اخیر در ایران از برخی مقامات ایرانی هم دیده و شنیده شد که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد؛ از جمله یکی از وزرا که خواستار درمان فرد مریض توسط خود شخص با شیوه‌ای نوین شده بود! از این نظر شاید ترجمه این کتاب در ایران از ضرورت بالایی برخودار باشد!

کتاب «این قایق مال کیست؟ اظهار نظرهایی که به طوفان‌زده‌ها کمکی نمی‌کند» یک کتاب تصویری کودک ۲۴ صفحه‌ای است که انتشارات «سایمون اند چاستر» در ماه و سال جاری میلادی منتشر کرده است.

کد خبر 422838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha