همشهری آنلاین: شمار افراد ناپدید شده و قربانیان احتمالی با ادامه آتش‌سوزی مرگ‌بار کالیفرنیا، به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

آتش سوزي كاليفرنيا

به گزارش یورونیوز، بر این اساس این عدد نسبت به آنچه پیش از این تخمین زده می‌شد دو برابر شده است. انتظار می‌رود که با ادامه جستجوهای تیم‌های امداد و نجات، شمار قربانیان این حادثه که به طور رسمی تا کنون ۵۶ نفر اعلام شده است، افزایش یابد.

اکثر قربانیان آتش‌سوزی بزرگ کالیفرنیا از شهر پارادایس در شمال این ایالت بوده اند. تقریبا تمام خانه های این شهر در آتش سوخت و همه ساکنان آن بی‌خانمان شده‌اند.

جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا روز گذشته با اشاره به اینکه باید در مورد اینگونه حوادث در آینده آمادگی بیشتری داشته باشد گفت: «ما قصد داریم تا مدیریت جنگل‌ها را بهتر کنیم و شهرهایمان را با هوشیاری بیشتری بسازیم. باید پناهگاه‌هایی بسازیم تا هنگام آتش‌سوزی‌های وحشتناکی مانند این مردم بتوانند به آن پناه ببرند. ما باید با تغییرات اقلیمی به درستی مواجه شویم و باید با طبیعت همراه شویم نه اینکه در مقابل آن قرار بگیریم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده که در روزهای گذشته مسئولان کالیفرنیا را بارها مورد سرزنش قرار داده بود، روز شنبه از این ایالت بازدید می‌کند.

وی در حساب توئیتری خود گفته بود که مدیریت اشتباه جنگل‌ها عامل این آتش‌سوزی بوده و مسئولان سازمان‌های مربوط را به قطع بودجه تهدید کرد. این اظهار نظر آقای ترامپ با واکنش شدید سیاستمداران، آتشنشانان و چهره‌های مشهور ایالات متحده مواجه شد.

کد خبر 422793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha