همشهری آنلاین: انفجار یک کپسول گاز در اتوبوسی که ده‌ها مسافر را در کشور زیمبابوه حمل می‌کرد دست کم ۴۲ کشته برجای گذاشت.

انفجار اتوبوس در زيمبابوه

به گزارش یورونیوز، علت دقیق انفجار کپسول گاز و وقوع این حادثه که سحرگاه روز جمعه در جنوب زیمبابوه اتفاق افتاد هنوز مشخص نشده است.

یک سخنگوی پلیس زیمبابوه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد نیروهای امدادی و امنیتی بلافاصله عازم محل شده اند و تاکنون بیش از چهل و دو تن در جریان این حادثه جان خود را از دست داده اند.

روزنامه دولتی هرالد در زیمبابوه دقایقی پس از وقوع این حادثه با انتشار توییتی سیلندر گاز متعلق به یکی از مسافران را علت احتمالی انفجار و آتش سوزی در اتوبوس عنوان کرده بود.

این روزنامه در ادامه کشته شدن و سوختن دهها تن از مسافران خبرداده است.

تلویزیون دولتی این کشور نیز با پخش تصاویری از لاشه در آتش سوخته اتوبوس اعلام کرد که حادثه در جاده ای به وقوع پیوسته که مناطق مشرف به مرز آفریقای جنوی را به شهر بولاوایو در جنوب زیمبابوه متصل می کند.

این حادثه در حالی روی می دهد که هفته گذشته نیز در جریان تصادف دو اتوبوس بر روی جاده ای حدفاصل هراره، پایتخت و شهری در شرق این کشور، دست ۴۷ تن جان خود را از دست داده بودند.

امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری زیمبابوه بارها بر ضرورت توجه و گسترش تلاش ها برای بالابردن ضریب امنیت در کشورش تاکید کرده است.

زیمبابوه از جمله کشورهایی است که شبکه حمل و نقل جاده ای پر خطری دارد و ناوگان خودروهای شخصی که در این کشور تردد می کنند نیز به خوبی تعمیر و نگهداری نمی شوند.

کد خبر 422790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha