جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ائتلاف سعودی پس از چند روز نبرد برای اشغال بندر الحدیده یمن، بالاخره در برابر مقاومت و ایستادگی نیروهای مردمی و ارتش این کشور تسلیم شده و فرمان توقف حمله نظامی در این بندر را صارد کرد.

جنگ يمن

به گزارش ایرنا، یک مقام نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در گفت وگو با رویترز ضمن اعلام این مطلب ابراز داشت: ائتلاف از عناصر مزدور خود خواست تا نبرد در داخل الحدیده را متوقف کنند.

امارات متحده عربی دیروز پس از ناکام ماندن عناصر نظامی وابسته اش در به اشغال درآوردن بندر الحدیده، خواستار حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن از راه انجام مذاکرات سیاسی میان طرف های درگیر در این کشور شد.

از سوی دیگر کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و نهادها و جامعه بین الملل چندی است خواستار توقف جنگ در یمن شده اند تا بدین ترتیب زمینه برای ازسرگیری تلاش های صلح آمیز به رهبری سازمان ملل جهت پایان دادن به جنگ در این کشور که بیش از سه سال است جریان دارد، فراهم آید.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.

کد خبر 422780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha