همشهری آنلاین: فعالان اقتصادی آلمان برغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر ادامه همکاری با ایران تأکید دارند.

روابط تجاري ايران و آلمان

به گزارش دویچه وله، ایالت راینلاند فالتس در غرب آلمان که در پی گسترش روابط تجاری خود با ایران است، یک نشست تخصصی برای اطلاع‌رسانی در مورد راهکارهای موجود برای ادامه همکاری با ایران برگزار کرد.

فرانس زاینس، مسئول روابط تجاری خاورمیانه در وزارت اقتصاد این ایالت،  روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان (۱۵ نوامبر) به دویچه‌وله فارسی گفت: «هدف ما ارائه اطلاعات به شرکت‌هایی است که با ایران داد و ستد دارند و نگران تحریم‌های آمریکا هستند.»

وزارت اقتصاد ایالت مزبور روز پنج‌شنبه نشستی با حضور نمایندگان موسسات مالی و تجاری آلمان برگزار کرد. در جریان این نشست سمینارهایی برای اطلاع‌رسانی در مورد راهکارهای موجود - به ویژه امکان تبادلات مالی – برای ادامه همکاری تجاری با ایران برگزار شد.

فرانس زاینس در گفتگو با دویچه‌وله تصریح کرد که دستورالعمل واحدی برای همه فعالان اقتصادی ندارد اما شرکت‌های مشاوره دهنده در زمینه همکاری‌های اقتصادی، می‌توانند با توجه به نوع تجارت به تمام فعالان اقتصادی که مایل به فعالیت در ایران هستند، مشاوره دهند.

بازار ایران، کشوری با هشتاد میلیون نفر جمعیت که نیازمند مدرن‌سازی زیرساخت‌های خود است، برای فعالان اقتصادی آلمان بسیار جذاب است.

روابط تجاری ایالت راینلاند فالتس با ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۸ درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت و به ۱۷۰ میلیون یورو رسید. این رقم برای دولت محلی این ایالت هنوز ناچیز است و راینلاند فالتس با توجه به حمایت آلمان از توافق اتمی با ایران در پی افزایش همکاری‌های تجاری خود با ایران است.

دولت محلی این ایالت از ائتلاف سوسیال ‌دمکرات‌ها و لیبرال‌ها تشکیل شده و از سیاست‌ خارجی دولت فدرال آلمان در مورد ایران حمایت می‌کند. وزارت خارجه آلمان در اختیار سوسیال‌ دمکرات‌هاست و زیگمار گابریل، سیاستمدار شناخته‌شده این حزب، تا چندی پیش وزیر خارجه آلمان بود.

زیگمار گابریل چهارشنبه شب (۲۳ آبان) همراه هیئتی از نمایندگان شرکت‌های اقتصادی کوچک و متوسط آلمان راهی تهران شد و روز پنج‌شنبه با تعدادی از مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه آلمان گفته است که در تامین هزینه این سفر نقشی نداشته است اما هماهنگی‌های لازم برای انجام این سفر، در  ایران توسط سفارت آلمان در تهران صورت گرفته و برخی از اعضای سفارت آلمان نیز در دیدارهای زیگمار گابریل با مقامات ایرانی حضور داشته‌اند.

مسئول روابط تجاری خاورمیانه در وزارت اقتصاد ایالت راینلاند فالتس به دویچه‌وله گفت که از سفر زیگمار گابریل به تهران مطلع نبوده است.

فرانس زاینس در این گفتگو تأکید کرد که وزارت اقتصاد راینلاند فالتس خود برنامه‌ای برای سفر یک هیئت اقتصادی به ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی دارد که جزئیات آن با توجه به تحولات ماه‌های آینده روشن خواهد شد.

کد خبر 422760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha