همشهری آنلاین: کادر فنی تیم ملی همچنان به درگیری‌های خود با دیگران ادامه می‌دهند!

carlos

در آستانه جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا، هیچ چیز در تیم ملی سر جای خودش نیست. تیم ملی از درون دچار حاشیه شده و متاسفانه کادرفنی تیم ملی روز به روز به این حواشی دامن می‌زند.

به گزارش طرفداری، حالا کی روش بیش از هر روز دیگری تحت فشار و زیر رگبار انتقادات قرار گرفته است. کی روش و برانکو ایوانکوویچ در چند سال اخیر اختلافات زیادی با یکدیگر داشتند و علیه هم مصاحبه های زیادی انجام دادند. به گونه ای می شود گفت این دو مربی به دشمن یکدیگر تبدیل شده اند، تا حدی که سرمربی تیم ملی عنوان کرد که ایران یا جای برانکو است یا جای او.

بی پرده باید بگوییم که نایب قهرمانی رقیب اصلی کی روش همراه با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده سرمربی تیم ملی به شدت تحت فشار قرار گیرد. برانکو با محدودیت های زیاد توانست تیمش را نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا کند، به همین دلیل حالا همه از تیم ملی انتظار قهرمانی در جام ملت ها را دارند.

همه چیز از دیدار برگشت پرسپولیس-کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا شروع شد. کارلوس کی روش حاضر نشد به ایران بیاید و بازی فینال آسیا را از نزدیک تماشا کند، دیداری که مسئولان ورزشی کشور، AFC و فیفا در آن حضور داشتند. پس از غیبت کی روش در این دیدار، انتقادات علیه او رنگ جدیدی گرفت و خیلی از پیشکسوتان غیبت او را توهین دانستند. واقعیت این است که جای سرمربی تیم ملی در این دیدار حساس خالی بود، او با اینکه می دانست عدم حضورش باعث حواشی زیادی می شود ترجیح داد یک روز بعد از فینال به ایران بازگردد.

دومین اتفاقی که حواشی زیادی ایجاد کرد خوشحالی عجیب الکساندر لوپز، مربی دروازه بان های تیم ملی پس از عدم قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود. مهرداد مسعودی عنوان کرد که لوپز پس از قهرمانی کاشیما با مشت های گره کرده به خوشحالی پرداخت. خیلی عجیب است که عدم قهرمانی نماینده ایران باعث خوشحالی مربی تیم ملی شده است. مدیر رسانه ای تیم ملی مدعی بود، لوپز به زیکو بابت قهرمانی کاشیما تبریک گفت است. اما آیا واقعا مشت های گره کرده نشانه تبریک است؟ خودمان را گول نزنیم، او بابت عدم قهرمانی نماینده ایران فقط به خاطر حضور برانکو روی نیمکت این تیم خوشحال بوده یا می‌خواسته با زیکوی برزیلی خوش و بش و احوال پرسی کند؟ پس از گذشت چند روز، فدراسیون و کی روش هیچ برخوردی با این مربی نکردند تا باعث شود حواشی زیاد تر شود.

حواشی تیم ملی اینجا به پایان نرسید، بازیکنان تیم ملی فوتبال در اقدامی عجیب اکانت های اینستاگرام خود را دی‌اکتیو کردند تا مشخص شود اختلافاتی در تیم ملی وجود دارد. ظاهرا بازیکنان تیم ملی به خاطر عدم توجه کافی به تیم ملی دست به این کار زده اند تا اعتراض خود را نشان دهند. قطعا این اقدام بازیکنان بدون هماهنگی با سرمربی تیم ملی صورت نگرفته است. آیا در آستانه یک رویداد مهم ملی، زمان اعتراض است؟

پس از دیدار دوستانه با ترینیداد و توباگو در حالی که خبرنگاران در سالن کنفرانس منتظر حضور کی روش بودند، او از حضور در سالن کنفرانس و مصاحبه با خبرنگاران خودداری کرد. این آخرین دیدار دوستانه تیم ملی پیش از آغاز جام ملت ها در ایران بود و سرمربی تیم ملی باید در جمع خبرنگاران حاضر می شد. آیا او قصد نداشت تا به عدم غیبتش در فینال لیگ قهرمانان آسیا، خوشحالی دستیارش پس از عدم قهرمانی پرسپولیس و دی‌اکتیو شدن اینستاگرام بازیکنان پاسخ دهد یا دلیل دیگری داشت؟

پس از دیدار دوستانه ایران و ترینیداد و توباگو اتفاقی رخ داد که در شان تیم ملی فوتبال ایران نبود. یک خبرنگار از لوپز در خصوص خوشحالی اش پس از عدم قهرمانی پرسپولیس پرسید که با واکنش تند اوسیانو کروز، دستیار کی روش رو به رو شد! مربی تیم ملی به سمت این خبرنگار حمله کرد و با او درگیر شد. کروز جملاتی را خطاب به خبرنگار عنوان کرد که بسیار زشت بود و نمی توانیم به آن اشاره کنیم. کار اوسیانو کروز را به هیچ وجه نمی شود توجیح کرد. فدراسیون فوتبال بابت اظهارات مهرداد مسعودی در مورد خوشحالی لوپز از او سند خواست، آیا حالا در مورد حرکت کروز هم سند لازم است؟

گفدراسیون فوتبال تاکنون واکنش قاطعانه‌ای نسبت به رفتارهای کادرفنی تیم ملی نشان نداده است و به همین دلیل حاشیه ها روز به روز اطراف تیم ملی بیشتر می شود.

بهتر است کی روش و دستیارانش در آستانه جام ملت های آسیا وارد حاشیه نشوند و روی موفقیت تیم ملی در این رقابت ها تمرکز کنند و از جنگ و جدل های بی مورد دوری کنند. در غیر این صورت کار برای کی روش در جام ملت های آسیا سخت می شود. سرمربی تیم ملی و دستیارانش باید بدانند که اولویت اول برای موفقیت، حفظ آرامش تیم است.

کد خبر 422731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha