چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا را به عنوان سفیر جدید این کشور در عربستان معرفی کرد.

ژنرال جان ابی زید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، ژنرال بازنشسته «جان ابی زید» را به‌ عنوان سفیر کشورش در عربستان سعودی برگزیده است.

جان ابی زید، ژنرال بازنشسته نیروی زمینی ارتش آمریکا و فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (که وظیفه آن نظارت بر عملیات در شمال آفریقا و غرب آسیا است) سابقه ۳۴ سال خدمت در ارتش آمریکا را داشته و در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شد.

ژنرال ابی‌زید، در خانواده‌ای کاتولیک لبنانی- آمریکایی در کالیفرنیا به دنیا آمده است. او به زبان عربی مسلط است. وی زمانی فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی را بر عهده گرفت که ایالات متحده وارد جنگ در عراق شده بود.

ژنرال ابی زید مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هاروارد گرفته و پایان‌نامه‌اش نیز در مورد هزینه‌های نظامی عربستان سعودی و نحوه تصمیم گیری در مورد آن بود.

از نقل‌ قول‌های مشهور جان ابی زید، سخنانی است که در مورد ایران در سال ۲۰۰۷، پس از بازنشستگی از ارتش گفته است. او در حالی‌ که خواستار استفاده از فشارهای حداکثری و ابزارهای لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده بود، گفته بود راهی برای کنار آمدن با ایران اتمی پیدا می‌شود.

ابی زید در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی گفته بود «باید بر جامعه جهانی با تمام قوا فشار بیاوریم و نیز بر ایرانیان، تا جلوی توسعه یک برنامه نظامی هسته‌ای گرفته شود. و ما نباید هیچ گزینه‌ای که ممکن است در این زمینه داشته باشیم را از نظر دور نگه داریم».

او اظهار کرده بود که معتقد است می‌توان جلوی این کار را گرفت. جان ابی زید در عین حال گفته بود «راه‌هایی برای کنار آمدن با یک ایران اتمی وجود دارد… بگذارید با واقعیت هم روبه‌رو شویم، ما با شوروی اتمی کنار آمدیم، با چین اتمی کنار آمدیم و با بقیه قدرت‌های اتمی هم کنار آمده‌ایم».

کد خبر 422661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha