مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ۸٠ مربی تیم آنست به همراه سگ‌های جست‌وجو و نجات خود برای ارائه خدمات امدادی به هموطنان در محیط‌های بسته چون مترو آموزش می‌بینند.

مترو

رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های زنده‌یاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این اقدام، از برگزاری نخستین تمرین مشترک تیم آنست هلال‌احمر ایران با صلیب‌سرخ آلمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌ اسماعیل اسکندری با اشاره به برگزاری تمرین مشترک تیم آنست هلال‌احمر ایران با صلیب‌سرخ آلمان، توضیح داد: با توجه به وضعیت زیرساخت‌های مترویی در کشور و احتمال رخداد حوادث،   تمرین مشترک در یکی از معادن مخروبه اصفهان که شباهت بسیاری به فضاهای مترویی دارد با هدف آماده کردن تیم آنست هلال‌احمر برای ارائه خدمات در این محیط‌ها برگزار شد.

اوبا اشاره به این‌که ۸٠ مربی تیم آنست به همراه سگ‌های جست‌وجو و نجات خود که از هر استان ٢ قلاده و تهران ۸ قلاده سگ در این دوره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس سه مصدوم در بخش‌های مختلف معدن پنهان کرده‌ایم تا مربیان آلمانی ابتدا نحوه عملیات جست‌وجو و نجات را در این فضا به تیم‌های آنست آموزش دهند و پس از آن، تمرین تیم‌های ایران انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سایت اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، اسکندری با بیان این‌که هلال‌احمر ایران ١٢ سال است با صلیب‌سرخ آلمان تفاهم‌نامه توانمندسازی تیم‌های آنست دارد، گفت: آموزش تیم‌های آنست همواره انجام شده است، اما امسال برای نخستین بار مربیان آلمانی با چهار قلاده سگ در عملیات مشترک به تیم آنست ایران آموزش می‌دهند.

او  گفت:مقرر شده است تا در آینده آموزش‌های جست‌وجو و نجات در بهمن ماه و سگ‌های جسدیاب را اجرایی کنیم. هم‌اکنون هلال‌احمر ایران به قطبی در منطقه تبدیل شده و می‌تواند با توجه به داشتن  ١١ مربی، آموزش‌دهنده تیم‌های آنست در منطقه باشد.

کد خبر 422650
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha