همشهری آنلاین: ماجرای اظهار نظر آهنگساز برنده اسکار درباره حماقت کوئنتین تارانتینو و آشغال بودن فیلم‌های او با بیانیه نشریه آلمانی وارد فازی تازه شد.

تارانتينو و انيو موريكونه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، انتشار گفتگویی از انیو موریکونه به مناسبت ۹۰ سالگی این آهنگساز و موسیقیدان ایتالیایی در یک مجله آلمانی جنجالی بسیار گسترده برپا کرد. موریکونه که تنها اسکار کارنامه خود را برای ساختن موسیقی متن وسترن «هشت نفرت‌انگیز» تارانتینو گرفته، در گفتگوی خود این کارگردان جنجالی را احمق خطاب و فیلم‌هایش را بی‌ارزش و آشغال توصیف کرد. ضمن اینکه حسابی به آکادمی اسکار تاخت.

همین اظهار نظر کافی بود تا تقریبا تمام رسانه‌های مهم دنیا دیدگاه موریکونه را درباره تارانتینو بازتاب دهند. اندکی بعد استاد ایتالیایی با انتشار بیانیه‌ای اصل گفتگو با نشریه آلمانی را تکذیب و آنها را به شکایت و اقدام قانونی تهدید کرد. موریکونه در یک بیانیه دیگر چنین گفت: «من تارانتینو را کارگردانی بزرگ می‌دانم. شیفته همکاری با او هستم و قدردان رابطه‌ای که در دوران همکاری با هم برقرار کردیم.»

حالا مدیران نشریه آلمانی مدعی‌اند تمام اسناد و مدارک مربوط به گفتگو با آهنگساز نامدار را در اختیار دارند و از اینکه او این ماجرا را تکذیب کرده، به شدت شگفتزده‌اند. به گفته مدیران نشریه، گفتگو با موریکونه روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در خانه این آهنگساز نامدار در رم انجام شده و نمایندگان شرکت زیمل کنسرتس هم به عنوان هماهنگ‌کننده گفتگو در آن حضور داشته‌اند. مصاحبه با موریکونه در شماره دسامبر مجله به مناسبت ۹۰ سالگی او منتشر شده است.

مارسل آندرس، خبرنگار موسیقی پای حرف‌های موریکونه نشسته و همان زمان گفتگویی هم برای یک شبکه رادیویی آلمانی گرفته است. پس از ادعاهای موریکونه، سایت مجله برای مدتی دسترسی به متن گفتگو را محدود کرد اما در حال حاضر نسخه کامل گفتگو با موریکونه روی سایت در دسترس است.

موریکونه از ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۱ برای همکاری با بزرگانی چون ترنس مالیک، رولند جافی، برایان دی‌پالما، بری لوینسن و جوزپه تورناتوره نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در ۲۰۰۷ یک اسکار افتخاری گرفت. او سرانجام در ششمین نامزدی با «هشت نفرت‌انگیز» تارانتینو یک اسکار واقعی برد.

کد خبر 422643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha