همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه آزاد درباره وضعیت دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از این دانشجویان تعیین تکلیف نشده‌اند.

اعتراض در دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رهایی در تشریح آخرین وضعیت دانشجویان بلاتکلیف رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: خوشبختانه با ظرفیت خوبی که برای رشته‌های علوم پزشکی در این دانشگاه باز شد و همچنین یک اضافه ظرفیتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه آزاد در خصوص رشته‌های پزشکی اختصاص داد، بیشتر دانشجویانی که متقاضی ورود به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بودند ثبتنام کردند.

وی تصریح کرد: در نتیجه تمهیدات ایجاد شده در دانشگاه آزاد درصد محدودی از دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هنوز باقی‌ مانده است که احتمالا در پذیرش‌های بعدی وضعیت آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما به طور کلی اکثر دانشجویان بلاتکلیف ثبتنام کردند و در حال حاضر بر سر کلاس‌های درس نشسته و تحصیل خود را در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی آغاز کردند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد همچنین خاطرنشان کرد: پنج واحد دانشگاه آزاد اسلامی در مهر ماه جاری مجوز پذیرش در برخی رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی را نداشتند و این امر مشکلاتی را برای متقاضیان ورود به این رشته‌ها ایجاد کرد که البته این مشکل با همکاری وزارت بهداشت حل شد و آن پنج واحد دانشگاهی توانستند مجوز پذیرش در رشته‌هایی نظیر داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی را اخذ کنند و تقریبا دانشجویان متقاضی در همه رشته‌ها به تناسب ظرفیت‌های موجود پذیرش شدند.

دکتر رهایی همچنین ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد برای سال جاری را تعداد ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد حدودا ۳۰۰۰ ظرفیت باز برای پذیرش در این رشته‌ها در اختیار داشت، اما مجددا وزارت بهداشت حدود ۵۰۰ ظرفیت دیگر نیز به ظرفیت‌های دیگر موجود اضافه کرد و تقریبا مشکل اغلب دانشجویان رفع شد.

معاون آموزش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی تعیین تکلیف نشدند که البته این دانشجویان نیز در نیم‌سال دوم تحصیلی وضعیت‌شان مشخص خواهد شد.

کد خبر 422590
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha