همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: تحریم‌ها در حوزه دفاعی موضوع جدیدی نیست. این مساله ما را برای روی پای خود ایستادن و خوداتکایی هرچه بیشتر مصمم‌تر و ایران را در حوزه دفاعی خودکفاتر می‌کند.

حاتمی

امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفت وگو با ایرنا افزود: موضوع تحریم های دفاعی جدید نیست بلکه طی یک دوره طولانی با آن مواجه بوده ایم و با اطمینان می توانیم بگویم که هر بار که این اتفاق رخ داده عزم ما برای روی پای خود ایستادن جزم تر شده است.

وی گفت: پس از جدی شدن موضوع تحریم ها مسائل مختلف را مورد شناسایی قرار داده و راهکارههای مناسب ارائه شد و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و تدابیر اندیشه شده، به سمت خود کفاتر و خود اتکاتر شدن در حرکت هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که چه میزان از نیازهای دفاعی نیروهای مسلح به دست توانمند ایرانیان در داخل کشور تولید می شود، گفت: ۱۰۰درصد نیازهای بومی ما به دست نیروهای توانمند و با استعداد جوانان کشورمان قابل تامین و تولید است.

وی خاطر نشان کرد: در این ارتباط نگاه اقتصاد دفاعی به ما می گوید به چه میزان نیازهای خودمان را از داخل تولید و تامین کنیم اما اگر ضرورت داشته باشد ۱۰۰درصد نیازهای کشور را تولید خواهیم کرد.

امیر حاتمی در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه شما تا پایان امسال چیست، گفت: تا پایان سال حدود ۶۰ کار را در اولویت انجام قرار داده ایم که هم اکنون لزومی به بیان آن نیست اما در حوزه فضایی با همکاری دانشگاهها و وزارت ارتباطات و نیز در حوزه دریایی خبرهای خوبی را برای ملت عزیز ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داریم.

کد خبر 422578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha