همشهری آنلاین: سرپرست اورژانس کشور گفت: اورژانس ریلی نیز در کشور راه‌ اندازی می‌شود. قرار است، ۳۰ واگن ریلی کشور به تجهیزات اورژانس مجهز شوند.

اورژانس ريلي

به گزارش ایرنا، پیر حسین کولیوند افزود: همچنین با تفاهمنامه‌ای که با مترو تهران و پدافند غیر عامل انجام داده‌ایم. قرار است از امکانات و تجهیزات مترو برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌هایی که دارای مرکز تروما هستند استفاده کنیم. همچنین قرار است ۳۲ پد بالگرد در تهران ایجاد شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در پاسخ به ایرنا گفت: از آمبولانس‌های خصوصی راضی نیستم و در حال تدوین آیین نامه ای برای تصحیح برخی از قوانین آمبولانس‌های خصوصی هستیم و پس از ابلاغ آنها نظارت جدی بر فعالیت‌های آمبولانس‌های خصوصی هستیم. ولی اگر کسی توانست هر تعداد آمبولانس در بخش خصوصی به ناوگان اضافه کند از آنها خرید خدمت می‌کنیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین همچنین از افزایش ۳۰ درصدی خدمات درمانی در داخل خاک ایران خبر داد و افزود: به دلیل ارتقا خدمات و زیر ساخت‌های بهداشت و درمانی در عراق، ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی کاهش یافته بود.

وی افزود: امسال برای نخستین بار به دلیل پیشگیری‌ها و آموزش‌های انجام شده با بیماری واگیردار مواجه نشدیم.

کولیوند اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات در شرایط اضطراری سه بیمارستان هر کدام ۵۰ تخت خواب برای مواجه با حوادث خاص شیمایی و اتمی ایجاد کردیم و در کنار قرارگاه‌های مرزی، داروخانه‌های تخصصی ایجاد شد که تا پایان عملیات اربعین با کمبود دارو مواجه نشدیم.

کولیوند تعداد افرادی که داخل مرز به زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کردند را ۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تمام این افراد به صورت داوطلبانه فعالیت کردند و هر فردی نیازمند خدمات پزشکی تخصص بود، آن را دریافت کرد.

وی از حضور ۹۰۰ آمبولانس برای انتقال ۶ هزار و ۸۱۸ نفر در اربعین خبر داد و گفت: مصدومان از عراق با هماهنگی هلال احمر به داخل کشور منتقل شدند.

به گفته کولیوند ۳۵ اتوبوس آمبولانس نیز در مبادی مرزها حضور داشت.

وی همچنین از وجود دو هواپیمای بیمارستان هوایی در مرز مهران خبر داد و گفت: این دو هواپیما در صورت بحران اجازه پرواز در هر منطقه‌ای را داشتند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: در سه سال گذشته به میزان سال‌های تأسیس این سازمان، تجهیزات اورژانس افزایش یافت و توانستیم در این مدت ۳۹ فروند بالگرد را به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در اختیار داشته باشیم.

کولیوند در خصوص ۲ تفاهمنامه منعقد شده میان ایران و وزارت بهداشت عراق گفت: انتقال سریع ۴۰۰ نفر به محض وقوع عملیات تروریستی، ورود بالگردهای ایران به خاک عراق بدون تشریفات در صورت نیاز از جمله این موارد بود.

وی افزود: در مدت مراسم اربعین ۲۸۰ هزار و ۳۴۸ زائر در خاک ایران خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند و هزار و ۳۱۴ عمل جراحی نیز در داخل کشور انجام شد. همچنین ۴۶ مصدوم توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی یکی دیگر از دلایل کاهش مراجعان به مراکز درمانی را آموزش خادمان موکب‌ها عنوان کرد و افزود: امسال آموزش کمک زیادی به پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر داشت و به جز زائران ایرانی ۸۹۲ نفر تبعه خارجی نیز در مراکز درمانی ایران بستری و درمان شدند.

وی افزود: مشکلات قلبی، مصدومان جاده ای و بیماریهای تنفسی بیشترین علت مراجعان زائران اربعین به مراکز درمانی بود.

کد خبر 422544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha