سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید فایل صوتی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منقد حکومت عربستان هولناک است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه

به گزارش یورونیوز، به گزارش رسانه های  ترکیه رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که یک افسر اطلاعاتی عربستان از جزئیات این فایل صوتی «یکه» خورده است.

رجب طیب اردوغان اظهار داشت: «ما فایل صوتی این قتل را برای هر کسی که آن را از ما خواسته بود پخش کردیم. سازمان اطلاعاتی ما چیزی را مخفی نکرد. آن را برای هر کسی که خواسته بود از جمله [برای مقامات] عربستان، آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان و بریتانیا پخش کردیم.»

رئیس جمهوری ترکیه افزود: «فایل صوتی واقعا هولناک است. افسر اطلاعاتی عربستان وقتی آن را شنید خیلی یکه خورد و گفت: "این فرد [قاتل یا یکی از قاتلان] باید هروئین مصرف کرده باشد. تنها کسی که هروئین مصرف کرده باشد چنین کاری می کند."»

رجب طیب اردوغان همچنین بر لزوم شناسایی آمر قتل جمال خاشقجی تاکید کرد.

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر (۱۰ مهر) پس از آنکه برای رسیدگی به امور اداری وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد به قتل رسید. رئیس جمهوری ترکیه پیش از این گفته بود که دستور قتل این روزنامه نگار منتقد ولیعهد عربستان در «عالی ترین سطوح» حکومت این کشور صادر شده است.

رجب طیب اردوغان هنگام بازگشت از سفر خود به پاریس اعلام کرد که با رهبران آمریکا، آلمان و فرانسه در مورد قتل جمال خاشقجی گفتگو کرده است. سفر رئیس جمهوری ترکیه به فرانسه برای شرکت در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول انجام شد.

کد خبر 422540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha