همشهری آنلاین: با انتشار خبر درگذشت استن لی اسطوره دنیای مارول، بسیاری از افراد مشهور سینما از رابرت داونی جونیور و هیوجکمن تا کوین فایگی و دواین جانسون به وی ادای احترام کردند.

سينما

به گزارش مهر به نقل از میرر، استن لی خالق برخی از مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول از جمله «مرد عنکبوتی»، «مرد آهنی»، «مردان ایکس» و «چهار شگفت‌انگیز» روز دوشنبه ۱۲ نوامبر در سن ۹۵ سالگی در شهر لس‌آنجلس درگذشت.

بلافاصله پس از انتشار خبر درگذشت این اسطوره دنیای مارول، موجی از پیام‌های تسلیت از سوی اهالی سینما و رسانه، صفحات مجازی را در بر گرفت؛ موج گسترده‌ای که همچنان ادامه دارد.

یکی از نخستین واکنش‌ها به خبر درگذشت لی مربوط به رایان رینولدز بازیگر نقش ددپول یکی از شخصیت‌های مهم دنیای مارول بود. رینولدز در صفحه توییتر خود چنین نوشت: «در آرامش بخواب استن... ممنون برای همه چیز.»

رابرت داونی جونیور ستاره «مرد آهنین» با گذاشتن عکسی از خود در کنار لی و قرار دادن یک قلب در وسط عکس نوشت: «من آن‌ها را همه به تو مدیون هستم در آرامش بخواب استن.»

کوین فایگی رییس استودیوهای مارول گفت: «هیچ کسی تاثیری بیش‌تر از استن لی بر کار من و هر آنچه در مارول انجام می‌دهیم نداشته است. استن لی میراث خارق العاده‌ای به جا می‌گذارد که برای ما همیشه پابرجاست«.

هیو جکمن بازیگر «مردان ایکس» نیز چنین واکنش نشان داد: «ما یک نابغه خلاق را از دست دادیم. استن لی یک نیروی مبتکر در دنیای ابرقهرمان‌ها بود. افتخار می‌کنم که بخش کوچکی از میراث او برای آوردن یکی از شخصیت هایش به زندگی بوده ام.»

کریس اوانز بازیگر «کاپیتان آمریکا» هم گفت: «هرگز استن لی دیگری نخواهیم داشت.»

اوانجلین لیلی بازیگر نقش هوپ پیم در «مرد مورچه‌ای» نیز عکسی از خودش و استن لی در صفحه توییترش منتشر کرد و نوشت: «استن...بیشتر از یک استاد قصه‌ها بود. تو همیشه شبیه یک استاد زندگی می‌کردی. برای ادامه زندگی‌ام از دیدن تو الهام خواهم گرفت. تو هنوز زندگی می‌کنی.»

ادگار رایت فیمنامه‌نویس «مرد مورچه‌ای» گفت: «استن لی در آرامش بخواب...ممنون که الهام بخش شدی تا ما قلم و خودکار را برداریم و رویاهای تو را روی کاغذ بیاوریم.»

دواین جانسون بازیگر و کشتی گیر آمریکایی هم نوشت: «چه انسانی...چه زندگی‌ای. وقتی نخستین بار در هالیوود آس و پاس شدم. او با آغوش باز از من استقبال کرد و من را نصیحت عاقلانه‌ای کرد که برای همیشه آن را در دل خواهم داشت. یک شمایل واقعی که نسل هایی را در اطراف دنیا تحت تاثیر قرار داد. در آرامش بخواب دوست من.»

دانی کیتس نویسنده کتاب‌های کمیک در صفحه توییترش نوشت: «لطفا به من بگویید این خبر استن لی جعلی است. من برای این خبر آمادگی ندارم.»

جیمز کولن برسک تهیه‌کننده جوان سینما گفت: «خبر دردناک..در آرامش بخواب استن لی..تو دنیای کتاب های مصور و سینما را برای همیشه دگرگون کردی.»

میلی بابی براون هنرپیشه جوان انگلیسی هم در صفحه توییترش نوشت: «فراموشت نخواهیم کرد...در آرامش بخواب.»

جیمی لی کرتیس بازیگر فیلم «هالووین» نیز در قسمتی از پیام خود برای استن لی نوشت: «تو همیشه یک ابر قهرمان بوده ای و خواهید بود.»

لری کینگ مجری مشهور آمریکایی نیز گفت: «امروز یک قهرمان دنیای واقعی را از دست دادیم، استن لی رویاپردازی بود که تخیل را در سراسر جهان جاه و جلال بخشید، به خاطر زمانی که با من گذراند از او متشکرم. در آرامش بخواب استن.»

 این‌ها تنها بخشی از فهرست بلند بالای افرادی بودند که به استن لی پدر ابرقهرمان‌های مارول ادای احترام کردند.

کد خبر 422535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha