همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند میزان‌های کشیدن سیگار در این کشور تا پایین‌ترین حد ثبت‌شده تا به حال کاهش یافته است.

smoking

به گزارش هلث‌دی نیوز رابرت ردفیلد، رئیس مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های امریکا (CDC) اعلام کرد: «این میزان پایین بی‌سابقه سیگار کشیدن در میان بزرگ‌سالان آمریکا دستاوردی فوق‌العاده در بهداشت عمومی است و نشان‌دهنده اهمیت تداوم راهبردهای کاستن از سیگار کشیدن است.»

 میزان سیگار کشیدن در میان بزرگسالان در آمریکا از ۱۵.۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت. این میزان ۶۷ درصد کمتر از میزان سیگار کشیدن در سال ۱۹۶۵ بود.

بر اساس این گزارش میزان سیگار کشیدن در میان جوانان (۱۸ تا ۲۴ سال) از ۱۳ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.

ردفیلد افزود:‌«علیرغم این پیشرفت، هنوز کار زیادی برای کاهش اثرات زیان‌بار بهداشتی مصرف دخانیات باید انجام شود.»

کارشناسان می‌گویند علیرغم این پیشرفت‌ها، دخانیات هنوز هر سال بیش از ۴۸۰۰۰۰ آمریکایی را می‌کشد و ۱۷۰ میلیارد دلار هزینه مراقبت بهداشتی به جای می‌گذارد.

بنابراین  هنوز لازم است اقداماتی کلیدی مانند افزایش مالیات بر دخانیات، قوانین جامع عاری از دخانیات، کارزارهای مستقیم در رسانه‌های گروهی و افزایش سن سیگار کشیدن تا ۲۱ سالگی برای کاهش بیشتر سیگار کشیدن انجام شود.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۷ از هر پنج بزرگ‌سال آمریکایی یک نفر یک فراورده توتون از جمله فراورده‌های دخانی مانند سیگار، فراورده‌های بدون دود و الکترونیکی مصرف کردند. 

سیگار شایع‌ترین نوع فراورده توتون (۱۴ درصد) مورد مصرف بزرگ‌سالان بود و در رده‌های بعدی سیگار برگ و سیگارهای الکترونیکی و فراورده‌های بدون دود توتون قرار می‌گرفتند.

این پژوهشگران می‌گویند حدود ۱۶ میلیون آمریکایی در حال حاضر بیماری‌های مربوط به سیگار کشیدن دارند.

به گفته کارشناسان، بیش از نیم قرن است که سیگار کشیدن علت اصلی مرگ‌های ناشی از سرطان در آمریکا بوده است، حذف سیگار کشیدن در طول زمان می‌تواند حدود یک سوم همه مرگ‌های ناشی از سرطان را برطرف کند.

کد خبر 422483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رحیمی NZ ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    من در نیوزیلند زندگی می کنم. اینجا یک پاکت سیگار مارلبورو طلایی حدود 300 هزار تومان قیمت داره (30 دلار نیوزیلند). این در حالیه که هر سال در شب سال نو میلادی این قیمت افزایش پیدا می کنه بطوریکه در 5 سال گذشته از 15 دلار به 30 دلار در سال جاری رسید. جالبه که عرض کنم شما با پرداخت 82 دلار نیوزیلند در هفته (معادل قیمت حدودا 55 نخ سیگار مارلبورو) می تونید یک جیپ شاسی بلند شیک و نسبتا نو ویا یک دستگاه رنو صفر کیلومتر زیبا رو قسطی بخرید. به همین دلیل مردم سیگار رو دارند کنار میذارند. تا زمانی که قیمت سیگار در ایران جز پایینترین قیمتهاست و دولت بابتش یارانه پرداخت میکنه سیگار در دسترس مردم خواهد بود و مردم هم اون رو ترک نخواهند کرد. سیگار هزینه های درمان رو در شرایط فعلی ایران که دارو هم داره تحریم میشه با خطر جدی مواجه می کنه و باید مافیاش تعطیل بشه.