سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

چندی پیش از راه‌اندازی یک مرکز مشاوره در کانون فرهنگی تربیتی میثم باخبر شدیم. این مرکز با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ تحصیلی و خانوادگی به دانش‌آموزان مدارس منطقه ۱۷ و خانواده‌های آنها شکل گرفته است.

مشاوره

در این گزارش برای کسب اطلاع از نوع فعالیت و جزئیات خدمات مرکز با «آزاده حاجی ملاعلی» کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه۱۷ همراه شده‌ایم. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته منطقه۱۷ جزو مناطقی است که در معرض رفتارهای پرخطر قرار دارد و راه‌اندازی چنین مرکزی یک نیاز ضروری محسوب می‌شد. کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه۱۷ با بیان این موضوع می‌گوید:

«تا قبل از این «هسته مشاوره» تنها مرکز مشاوره آموزش و پرورش منطقه بود که با راه‌اندازی مرکز جدید فضای استفاده از خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان ۲ برابر شد.» حاجی ملاعلی در رابطه با امکانات مرکز جدید می‌گوید: «در این مرکز با استقرار ۶ کارشناس مشاوره، خدماتی مانند راهنمایی و مشاوره تحصیلی، مشاوره فردی و خانوادگی، کنکور، ازدواج، انتخاب رشته دانشگاهی، اختلالات یادگیری(بیش‌فعالی، کمبود توجه و تمرکز) و... به دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه اختلالات یادگیری مشکل رایج بین دانش‌آموزان ابتدایی منطقه است، ادامه می‌دهد: «درصدد هستیم دوره‌های مشاوره همگانی با عنوان شیوه برخورد معلمان و والدین با دانش‌آموزان را به‌زودی برگزار کنیم که در کنترل این موضوع تأثیر بسزایی خواهد داشت.» حاجی ملاعلی در پایان درباره نحوه برقراری ارتباط با مرکز و آگاهی از فعالیت‌های آن می‌گوید: «دانش‌آموزان برای استفاده از خدمات این مرکز می‌توانند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ به خیابان قزوین، دوراهی قپان، خیابان عبیدزاکانی مراجعه کنند یا برای دریافت نوبت مشاوره با شماره۵۵۷۷۵۲۴۳ تماس بگیرند.

کد خبر 422478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha