همشهری آنلاین: مجسمه برنزی کریستف کلمب ۱۰ نوامبر در راستای طرح جایگزینی روز کلمب با «روز بومیان آمریکا» به صورت رسمی از گراند پارک لس‌آنجلس برچیده شد.

حذف مجسمه کریستف کلمب از پارک لس‌آنجلس

به گزارش یورونیوز، یکی از مسئولان شهرستان لس آنجلس درباره علت این تصمیم گفت: «مجسمه کریستف کلمب بازنویسی خیالی بخشی از تاریخ است که به کشورگشایی امپراطوری‌های اروپایی (با هدف) بهره‌کشی از منابع طبیعی و انسان‌ها باز می‌گردد.»

حذف این مجسمه که از ۴۵ سال پیش در گراند پارک لس‌آنجلس قرار داشت، توسط شورای محلی پس از آن انجام شد که سال گذشته شورای شهر و شورای نظارت شهرستان در تصمیمی، حذف «روز کریستف کلمب» در ماه اکتبر و جایگزینی آن با «روز بومیان» را اعلام کردند.

در طول مراسم ماه اکتبر امسال، مجسمه کریستف کلمب در گراند پارک با پارچه سیاهی پوشانده شد. در این روز مراسم رژه بومیان، رقص، شوی لباس، کنسرت موسیقی و رقص برگزار شد.

شورای شهر لس‌آنجلس دلیل حذف این روز از تقویم خود را چگونگی رفتار کریستف کلمب، مشهور به کاشف قاره آمریکا با بومیان این سرزمین اعلام کرد.

رهبران جامعه ایتالیایی‌های آمریکا در اعتراض به حذف این روز از تقویم می‌گفتند که این مناسبت برای آنها تنها یادواره کریستف کلمب که بسیاری از مورخین او را ایتالیایی تبار خوانده‌اند نیست بلکه روزی برای شناخت میراث ایتالیایی و غرور آبا و اجدادی‌شان است.

میچ او-فارل، سیاستمدار و عضو شورای شهر لس‌آنجلس می‌گوید که حذف مجسمه کلمب، قدمی به سوی حذف روایت دروغینی است که کریستف کلمب را به جای یک جنایتکار، تنها کاشف قاره آمریکا معرفی می‌کند.

کد خبر 422471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha