دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان نروژ بیش از ۴۰۰ شکایت علیه سربازان ناتو که در رزمایش Trident Juncture حضور داشته اند را ارائه دادند.

نيروهاي ناتو

به گزارش اسپوتنیک؛ اکثر این شکایات از سوی کشاورزانی ارائه شده که زمین های کشاورزی آنها به وسیله تجهیزات نظامی ناتو آسیب دیده است. اما در عین حال شمار بسیار دیگری از مردم نیز از سربازان ناتو بخاطر رفع نیازهای روزمره خود در نزدیکی مهدکودک ها، مدارس و مکان های ورزشی و ایجاد آلودگی شکایت کرده اند.

یکی از فرماندهان نیروهای مسلح نروژ در این باره گفت: این موضوع برخلاف اصول ابتدایی بهداشت و سلامتی است و ما موظف به پاک کردن این مناطق هستیم.

سخنگوی ناتو نیز در ارتباط با این موضوع مجبور به عذر خواهی شد.  

در حادثه دیگری که پیش از رزمایش نظامی ناتو رخ داد، نظامیان ناتو یک مرد ۴۶ ساله مبتلا به اوتیسم را به علت بی توجهی به فرمان ایست نیروهای نظامی ناتو بازداشت کرده و به او دستتبند زدند. این مرد طبق عادت در نزدیکی ساختمانی که سربازان ناتو در آن مستقر بودند در حال پیاده روی بود که نیروهای نظامی به وی مشکوک شدند.  

این رزمایش از ۲۵ اکتبر تا هفتم نوامبر در مرکز و شرق نروژ و در مناطق اطراف اقیانوس اطلس شمالی و دریای بالتیک از جمله ایسلند و در حریم هوایی فنلاند و سوئد برگزار می‌شود.

کد خبر 422444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha