همشهری آنلاین: فیلمبرداری فیلم «گرتل و هانسل»، یک اقتباس ترسناک دیگر از افسانه «هانسل و گرتل» اثر برادران گریم، در ایرلند آغاز شده است.

سينما

به گزارش مهر به نقل از اسکرین‌دیلی، فیلمبرداری فیلم «گرتل و هانسل» جدیدترین اقتباس سینمایی از افسانه مشهور آلمانی «هانسل و گرتل» در دوبلین ایرلند کلید خورد. این پروژه که به هم ریختگی نام آن نسبت به نام داستان اصلی یعنی «هانسل و گرتل» به چشم می‌آید، کمی بیش از یک ماه پیش نیز با خبر پیوستن سوفیا لیلیس بازیگر نوجوان آمریکایی و ستاره فیلم ترسناک IT(۲۰۱۷) بر سر زبان‌ها افتاده بود.

کارگردانی این فیلم برعهده آز پرکینز ۴۴ ساله است که با نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم‌های ترسناکی چون «فوریه» (۲۰۱۵) و «من چیز زیبایی هستم که در خانه زندگی می کنم» (۲۰۱۶) شناخته می شود و تهیه کنندگی آن با کمپانی  «اوریون پیکچرز - Orion Pictures» است.

«گرتل و هانسل» دومین پروژه بزرگ سوفیا لیلیس ۱۶ ساله بعد از فیلم «IT» خواهد بود. «IT - آن» فیلمی ترسناک به کارگردانی اندی موشیاتی و اقتباسی سینمایی از رمانی به همین نام نوشته استفن کینگ نامدار است که با هنرنمایی بازیگر نوجوانش تنها با ۳۵ میلیون دلار هزینه ساخت، بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه فروخت.

لیلیس در پروژه تازه خود نقش گرتل را برعهده دارد. هنوز اطلاعات دقیقی از قصه «گرتل و هانسل» به بیرون درز نکرده است، اما به نظر می رسد داستانی مشابه نسخه کلاسیک افسانه داشته باشد. بنا بر اندک اطلاعات منتشر شده، فیلم قصه خواهر و برادری کوچک به نام هانسل و گرتل است که برای پیدا کردن غذا و کار به داخل جنگل سیاه می روند و فاجعه زمانی رخ می دهد که آنها گیر جادوگر وحشتناک جنگل می افتند.

«گرتل و هانسل» اولین اقتباس سینمایی این افسانه آلمانی نیست. در سال ۲۰۱۳ اکشن ترسناک و فانتری «هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر» روی پرده های سینما آمد که با فروش ۲۲۰ میلیون دلاری خود، موفقیتی تجاری محسوب می‌شد.

تاریخ اکران «گرتل و هانسل» هنوز مشخص نیست.

کد خبر 422425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha