همشهری‌آنلاین: توییتر در پی کشته شدن یک روزنامه‌نگار مخالف عربستانی دیگر، در مظان اتهام قرار گرفته که اطلاعات این منتقد را در اختیار دولت عربستان قرار داده است.

منتقد سعودي

پس از شکنجه و کشته‌شدن یک روزنامه‌نگار مخالف دیگر در عربستان، توییتر مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا،ترکی بن عبدالعزیز الجاسر ۱۵ مارس به اتهام باز کردن یک حساب کاربری به نام "کشکول" که از نقض‌های حقوق بشری مقام‌های سعودی و خاندان سلطنتی انتقاد می‌کرد، بازداشت شد.

براساس گزارش‌ها، او در بازداشت زیر شکنجه کشته شد و همین مساله نگرانی‌هایی را بابت افشای ادعایی اطلاعات که منجر به بازداشت او شد، به وجود آورد.

یک منبع مطلع به سایت انگلیسی مترو گفت: آنها این اطلاعات را از دفتر توئیتر در دوبی گرفتند. این‌طور بود که او بازداشت شد. توئیتر برای مخالفان یا منتقدان به مکانی ناامن تبدیل شده است. همه تحت فشار و تهدید حرف می‌زنند. از حساب‌های مخالفان سعودی جاسوسی می‌شود. نمی‌توان با خیال راحت از توئیتر استفاده کرد.

این منبع همچنین مدعی شد سعود القحطانی، مشاور سابق دربار سلطنتی هدایت "حلقه جاسوسی سایبری" را بر عهده دارد و رابط‌هایی در دفتر دوبی توئیتر دارد. براساس گزارش‌ها، یک "بدافزار توئیتری" اطلاعات الجاسر را جمع‌آوری کرده و تحویل داده و همین منجر به بازداشت او در اوایل امسال شد.   

فقط همین‌ها نیستند. پس از افشا خبر کشته شدن الجاسر بسیاری از کاربران توئیتری از هشتگ "توییتر ترکی الجاسر را کشت" استفاده کردند تا "ناامنی" این رسانه اجتماعی را نشان دهند.

یکی از کاربران در پیامی نوشت: "ما خواستار اجرا عدالت برای فعالانی هستیم که به خاطر توئیتر بازداشت شدند."

یکی دیگر از کاربران نوشت: توییتر دیگر امن نیست. توئیتر باید در سیاست حریم خصوصی خودش تجدیدنظر کند. در واقع، جان انسان‌ها اینجا در خطر است.

کد خبر 422374
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha