همشهری آنلاین: نخستین نشست ملی «فعالان ویرایش و درست‌نویسی در فضای مجازی» همزمان با بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، پنجشنبه ۲۴ آبان در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

نخستین نشست ملی «فعالان ویرایش و درست‌نویسی در فضای مجازی» در هفته کتاب

مهدی صالحی؛ دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، با اشاره به برنامه‌های این انجمن، هم‌زمان با هفته کتاب، گفت: نخستین نشست ملی «فعالان ویرایش و درست‌نویسی در فضای مجازی» با هدف تجمیع و گردآوری فعالان عرصه ویرایش و درست‌نویسی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در فضای مجازی، ‌مجموعه‌های مختلفی در زمینه زبان فارسی فعالیت می‌کنند که بخش عمده‌ای از اقدامات آن‌ها در حوزه ویرایش است، اما مساله اینجا است که این فعالان هیچ ارتباط و هم‌افزایی با یکدیگر ندارند و در موضوعات مختلف این صنف و عرصه را پشتیبانی نمی‌کنند.

صالحی با بیان اینکه امیدواریم این نشست منجر به تشکیل کارگروه و دبیرخانه دائمی شود، گفت: قرار است در این نشست، مجموعه‌ها و دست‌اندرکاران فعال بخش‌های مختلف ویراستاری همدیگر را بشناسند و امید است بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی کوششگران این حوزه را منسجم‌ و متمرکز کنیم.

به گفته وی، همچنین قرار است راهبردهایی مطرح شود و همکاران از شهرهای مختلف در این زمینه با همدیگر هم‌اندیشی کنند و نتیجه آن تشکیل دبیرخانه یا کارگروهی شود که مسیر را برای دست‌اندرکاران این حوزه هموار کند.

دبیر انجمن ویرایش و درست‌نویسی تاکید کرد: این انجمن بستر مناسبی برای شکل‌گیری این کارگروه و دبیرخانه است تا به عنوان یکی از بازوهای اجرایی در زمینه تجمیع دست‌اندرکاران و فعالان ویراستاری اقدام کند.در این حوزه دست‌اندرکاران ویرایش از شهرهای مشهد، تهران، شیراز و اصفهان شناسایی شده‌اند و قرار است در نشست حضور داشته باشند.

این نشست پنجشنبه ۲۴ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار خواهد شد.بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار حال خوش خواندن ۲۴ آبان تا اول آذر ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

کد خبر 422373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha