چنارهای قد برافراشته و کهنسالی که در برخی گذرها و کوچه‌های قدیمی محله داودیه سایه می‌اندازند یادگاری از سال‌های دور این محله است؛

درخت

درختانی که در اوضاع و احوال امروز محله داودیه که با کمبود فضای سبز مواجه است برای اهالی و همسایه‌ها غنیمت به شمار می‌رود؛ تابستان‌ها زهر آفتاب داغ ظهرگاهی را برای عابران پیاده می‌گیرد و با آمدن پاییز نیز رنگ را به کوچه‌های داودیه هدیه می‌دهد. در این میان اهالی چند کوچه از خشکیدن تعدادی از درختان و خطرات احتمالی‌اش برای عابران پیاده می‌گویند. به‌ویژه وقتی که باد در کوچه‌های داودیه می‌وزد و شاخه‌های خشک می‌تواند برای هر عابری خطرآفرین باشد. 

«محمدعلی‌زارعی» از اهالی محله داودیه می‌گوید: «وجود درختان خشکیده در برخی از کوچه‌های محله می‌تواند برای همسایه‌ها خطرساز باشد. به‌عنوان مثال در خیابان تاجبخش و چند خیابان و کوچه دیگر درختان خشکیده‌ای وجود دارد که شاخ و برگ‌هایش درست روی مسیر پیاده‌رو را پوشانده‌اند.‌ تردد عابران نیز در این پیاده‌روها کم نیست و این مسئله می‌تواند در هنگام باد و طوفان شدید برای عابران پیاده خطرات زیادی داشته باشد.»

به گفته اهالی محله داودیه معضل درختان خشکیده علاوه بر خیابان تاجبخش در یکی، 2 خیابان و معبر دیگر نیز وجود دارد و آنها امیدوارند با پیگیری‌های شورایاران محله از بروز خطرات احتمالی برای عابران جلوگیری شود. «علی‌اکبر فرهنگ‌پور» دبیرشورایاری محله داودیه از پیگیری‌های شورایاری برای حل مشکل می‌گوید: «یکی از درخواست‌های اهالی در جلسه با شورایاران حل مشکل درختان خشکیده در چند خیابان محله است. به‌عنوان مثال در خیابان‌هایی مثل بنفشه و برخی کوچه‌های فرعی خیابان میرداماد درختانی وجود دارد که خشکیده‌اند و اکنون در صورت وزش باد شدید می‌تواند برای همسایه‌ها حادثه ایجاد کند.

این موضوع را در جلسات مشترک با مسئولان شهرداری ناحیه 4 منطقه 3 در میان گذاشته‌ایم. آنها نیز در چند مورد با قطع شاخ و برگ‌های خشکیده از برخی خطرات احتمالی جلوگیری کرده‌اند. اما رسیدگی جدی به این موضوع در اختیارات سازمان پارک‌هاست. ما نیز از سوی اهالی محله پیگیر حل مشکل هستیم تا در این فصل که زمان مناسبی برای رسیدگی به معضل درختان خشکیده است از بروز حادثه برای عابران پیاده جلوگیری شود.»

کد خبر 422349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha