همشهری آنلاین: اسامی نهایی نامزدهای نمایندگی مدیران مسوول در هیات نظارت تا سه‌شنبه 22 آبان اعلام می‌شود.

هیات نظارت بر مطبوعات

به گزارش ایسنا، سید علاءالدین ظهوریان با اشاره به استقبال مدیران مسوول از انتخابات دوره هفدهم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ مدیرمسوول نامزدی در هیات نظارت بر مطبوعات، تایید شوند.

وی در همین زمینه افزود: نمایندگان سه قوه نسبت به تایید صلاحیت نامزدهای نمایندگی در هیات نظارت بر مطبوعات اعلام نظر می کنند.

به گفته دبیر هیات نظارت بر مطبوعات انتخابات نماینده مدیران مسئول در تاریخ ۲۷ آبان برگزار می‌شود که با عنایت به تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، واجدان شرایط شرکت در انتخابات هم اکنون با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه جامع رسانه های کشور به نشانی (e-rasaneh.ir) می‌توانند وضعیت خود را مشاهده کنند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: مدیران مسوولی که واجد شرایط شرکت در انتخابات نیستند در صورت داشتن مستندات لازم (اعلام وصول برای نشریات مکتوب و فعالیت مستمر برای پایگاه‌های خبری) تا ۲۲ آبان فرصت دارند نسبت به رفع نواقص اقدام و با تماس با شماره تلفن های ۸۴۰۹۵۱۸۶ برای نشریات مکتوب و ۸۴۰۹۵۲۴۸ برای پایگاه‌های خبری تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است طبق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسوولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیات نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیات نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می توانند در انتخابات شرکت کنند.

همچنین شرط ثبت نام برای مدیران مسوول نشریات مکتوب، انتشار منظم (بالاتر از ۵۰% شمارگان موظف) و برای مدیران مسوول خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، فعالیت مستمر آن رسانه در طول یک سال اخیر است.

کد خبر 422271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha