همشهری آنلاین: فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) از برگزاری نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدهای نوپدید دفاعی و نظامی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری در این دانشگاه خبر داد.

حسین ولی وند زمانی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند زمانی در نشست خبری اظهار داشت: این همایش در محورهای چیستی و ارکان تهدیدهای نوپدید، تهدیدهای نوپدید در حوزه سیاسی، تهدیدهای نوپدید در حوزه دفاعی، تهدیدهای نوپدید در حوزه سایبر و جنگ الکترونیک، تهدیدهای نوپدید در حوزه فناوری، تهدیدهای نوپدید در حوزه اقتصادی، تهدیدهای نوپدید در حوزه اجتماعی - فرهنگی و تهدیدهای نوپدید در زیست محیطی برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: ارتقای معرفت تهدیدشناسی در سطح ملی و گفتمان سازی آن، هم افزایی بین مراکز علمی در شناخت تهدیدهای نوپدید حوزه دفاعی - نظامی، گفتمان سازی برای شناخت ماهیت تهدیدهای نوپدید در حوزه دفاعی - نظامی، بصیرت افزایی پیرامون درک بهتر فضای تهدیدهای نوپدید موثر بر حوزه دفاعی - نظامی و تولید دانش جدید و غنی سازی ادبیات مرتبط با تهدیدهای نوپدید در حوزه دفاعی - نظامی از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) توضیح داد: کارگاه های تخصصی و ایده پردازی و نمایشگاه های محصولات و فن آوری های مرتبط با موضوعات ارائه شده از جمله محصولات فرهنگی شامل کتاب، نشریات و آثار تولید شده در این حوزه نیز در حاشیه این همایش برگزار می شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد ولی‌وند زمانی مبنای برگزاری این همایش ملی را شناخت تهدید و جهان اطراف آن عنوان کرد و افزود: در سال‌هایی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است، توجه جدی به برگزاری این همایش داشته‌ایم زیرا در دنیای امروز توجه به مقوله امنیت و شناخت تهدیدات به خصوص‌ در شرایطی که در معرض تحریم هستیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این همایش ملی قصد داریم از افراد صاحب نظر استفاده کنیم تا در شناخت انواع تهدیدات نظامی و ‌غیرنظامی به ما کمک کنند. دانشگاه ما در بُعد مسائل نظامی به تاکتیک عملیات و راهبرد می پردازد. این همایش نقطه وصل هر سه عرصه تاکتیک عملیات و راهبرد است. چند سالی است که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌های غیرنظامی داریم و از پروژه های آنها در کمک به رفع مشکلات در حوزه کسر خدمت استفاده و استقبال می کنیم و این همکاری برد برد بین ما ‌و سایر دانشگاه ها است.

فرمانده دافوس آجا اضافه کرد: گاهی اوقات مسائلی که بسیار ساده به نظر می‌رسند، تبدیل به چالش های جدی می‌شوند که کشور ما هم درگیر آن شده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد ولی وند زمانی با اشاره به اینکه این همایش ملی می‌تواند نتیجه خوبی برای نیروهای مسلح و کشور داشته باشد، تصریح کرد: در این همایش همکاری بسیار خوبی با دانشگاه‌های نیروهای مسلح و سایر دانشگاه های کشور داشته ایم.

وی گفت: نگاه ما در اجرا و برگزاری این همایش ملی بهره برداری کاربردی از نیروهای مسلح و سایر بخش های غیرنظامی کشور است.

فرمانده دافوس آجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با انواع دشمنان و تهدیدات روبرو است که می‌خواهند این نظام را به چالش بکشند، اظهار داشت: این موضوع اهمیت این همایش را بیشتر نمایان می‌کند؛ ما در 40 سال گذشته نشان داده ایم مرد عمل هستیم و این مشکلات را هم پشت سر می گذاریم.

کد خبر 422224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha